23 September -14 Julkort igen

Ja, vi fortsätter väl med jul när vi ändå börjat.
Det är ju trots allt inte såååå långt kvar
till jul - julkorten borde börja skapas nu.
 
Hittade papper i mina gömmor till det här kortet.
God julpapperet köpte jag precis när jag började scrappa,
alltså 2004 - så var jag köpte dem minns jag inte.
Jag hittade även ett bortglömt rött band med fina prickar
nånstans i min röra, och visst passade det bra till det prickiga
papperet bakom motivet ;)
 
En söt liten tomtenalle från Lilly of the valley
som jag färglagt med distress markers.
Luvan är glittrad med stickles och hela björnen är
glittrad med små linjer av pennan Gelly roll clear star.
 
Metallhörn har jag köpt ett helt gäng från Py-hobby.
De hade mändrabatt, så jag passade på.
Bakom blommorna sitter ett par swirlar, de är gjorda med en die,
som jag sen klippt isär lite.
 
Kanten med de små ♥ är gjord med en EK Sucess-punch som heter Arrow.
Jag tycker dock inte det ser ut som pilar, utan som små söta ♥.
 
På lördag är det dags för scrapmässa i Gävle,
jag hoppas vi ses där!
Info om mässan hittar du
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Titti

Så fint , älskar nallen och den är så fint målad
jättesnyggt med alla detaljer .
Ha det så gott och kramar från Titti

Postat av: Johanna

Så ljuvligt kort, härliga färger

2014-09-23 @ 19:52:01
URL: http://jok96.blogspot.com
Postat av: Anonym

Han är för go den lille nallen!!! Hela kortet är underbart vackert och jag blev så glad att se det där gamla God Jul-papperet använt! Så snyggt!!! Sånt har ju jag också - nu fick jag inspiration att använda det!
Vi ses på mässan på lördag (om inte förr,;-)
Kram!!

2014-09-23 @ 22:34:54
Postat av: Evas pyssel

Visst hittar man lite gamla go´bitar i sina lådor då och då. Det hopar sig där. Jättehärligt kort har du gjort och jag gillar dina finurliga detaljer som gör kortet spännande att se på.Hos mig är det en del nytt att prova på nu, som du vet. Härligt inspirerande mässa igen.
Kram Eva

2014-09-23 @ 22:47:41
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Åhhh! så gulligt julkort, me like:)) Supersöt nalle som du färglagt såååå fint:) Underbara papper, dekorationer och dies:)) Det blir så läckert med egengjorda vimplar, liftvarning;))Du är så duktig:))
Alltid lika inspirerande att kika in till dig; Tack!

Må så gott
Kramizar Marie

2014-09-24 @ 10:14:33
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Camilla

Åh, det va ett superfint julkort i härliga färger och med denna ljuvliga nalle:)
Ha det bra!
Kram

2014-09-24 @ 14:45:27
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilket fantastiskt kort du skapat. Superfint! Och nallen är ju alldeles underbart söt. Kram

2014-09-24 @ 18:30:06
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Pysselfröken

Åhhh vilket vackert julkort! Den där stämpeln är så himla söt.
Ha en fin kväll!
Kram Frida

2014-09-28 @ 18:29:35
URL: http://pysselfrkensblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0