9 Oktober -14 Svampflicka

Jag hittade ett fint kort i senaste numret av Ett trykk,
och blev inspirerad att göra ett liknande upplägg.
Bra med inspiration av andra, både i tidningar och på nätet.
Jag har använt en digital stämpel från Mo Manning.
 
Mönsterpapperna är från ett 6" block  som heter Isabella
och märket är Whimsy stamps.
Du hittar stämpeln 
 
Jag har färglagt henne med distresspennor och vattenpensel.
I kanten sitter några blommor och ett par fina swirlar jag stansat ut.
Köpte swirldien på Gävlemässan hos Mikaelas Scrapin.
 
Grattis är skrivet med en peel-off i silver.
 
Tack för att du kikat in idag,
jag hoppas vi ses härinne snart igen.
 
♥  ♥  Kram ♥  ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Åsa!
Underbart gulligt kort:))Så söt liten svampflicka som du färglagt så fint, som vanligt:))Jag gillar dina egengjorda vimplar:))Läckra dies du använt och vackra papper:))

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och gjort ett inlägg på min blogg;) Välkommen in:)

Må så gott
Kramizar Marie

2014-10-09 @ 13:41:37
Postat av: Lisa-olsi

Härligt kort, så söt stämpel och
som vanligt i mjuka fina färger :)
Snyggt med wellpapp.
Ha det gott//Lisa

2014-10-09 @ 16:42:12
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Maria

Wow, vilket fint kort! Så gullig stämpel och så fint färglagt. Gillar hela sammansättningen av kortet, det är alltid inspirerande att kika in i din blogg. Tack för det =) Dina kort blir så himla fina och digitala stämplar är en fantastisk uppfinning. Finns många fina hos MoManning mfl. Kram

2014-10-09 @ 18:36:24
URL: http://www.iazscraprrom.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Jättefint kort

2014-10-09 @ 20:10:17
URL: http://www.gobiten.blogg.se
Postat av: Paula

Det här kortet har WOW-faktor! Såååå snyggt och stilrent :)
Kram Paula

2014-10-10 @ 08:37:50
Postat av: Ann-Marie L aka Jozebelle

Sså gudomligt söt den lilla flickan var. Vilket fint komponerat kort.

Kram

2014-10-10 @ 13:47:49
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Johanna -pojjo

Men guuud så sött... älskar motivet :) Den lilla "rull-vimpeln" med grattis på.. var en kul detalj.. är det ok låna idén någon gång?

Svar: Självklart får man låna idéer, det är ju därför vi har våra bloggar för att inspirera andra. Jag i min tur har hittat den idén nån annanstans, men glömt var det var. :)
Åsa/asamia

2014-10-10 @ 14:54:11
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Titti

Hon är så söt flickan , kortet är så fint
Trevlig helg , kramar från Titti

Postat av: Margareta

Helt ljuvligt!! Så vackra färger och papper och ett så fint upplägg!
Hoppas du får en fin dag på träffen i Avesta!! Kram!!

2014-10-10 @ 21:50:19
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Inky Pinky Fingers

Jag hittade hit genom underbara Johanna "Pojjo" och vill bara säga att jag tycker att dina kort är superfina! Jag försöker färglägga med Distress markers/inks då och då men jag får aldrig till det lika bra som du och andra. Jag vet inte vad jag gör för fel, tycker bara det är svårt med vattenfärg. Hursomhelst, underbara kort, jag kommer titta in här fler gånger!

Kram, Maria

Svar: Kul att du hittade hit, och att du gillar mina kort och min färgläggning :)
Åsa/asamia

2014-10-10 @ 22:33:32
URL: http://inkypinkyfingers.wordpress.com/
Postat av: Inky Pinky Fingers

Nu skriver jag igen ;) Jag måste bara fråga dig hur du gör för att inte bläcket från skrivaren ska blandas ut med vattnet? Finns det något tricks man kan ta till eller måste man ha en särskild sorts skrivare? Skulle vara både enklare och billigare om man kunde använda digitala stämplar tänker jag.

Svar: Jag färglägger med distresser, och använder på en laserskrivare för att skriva ut mina digitala stämplar. Jag gör ingenting med utskriften, utan målar direkt och det fungerar kanon. Min skrivare heter Samsung CLP-365
Åsa/asamia

2014-10-11 @ 01:00:47
URL: http://inkypinkyfingers.wordpress.com/
Postat av: Ulrika Karlsson

Hej! Vilket bedårande kort!!! Jag skulle vilja veta vad swirlsen är för die? Är det en enda eller flera som du satt ihop?
Hälsningar från Ulrika
[email protected]

Svar: Jag har använt en Cherry Lynn Design-die som nog är rätt ny. Den innehåller två dies i samma stil som jag använt på detta kort.
Åsa/asamia

2014-10-12 @ 12:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0