30 Oktober -14 Kortskiss

När jag var på träffen i Fristad,
fick man skapa ett kort efter en kortskiss.
Det passade mig bra eftersom jag ju mest gör kort.
Så här blev mitt kort.
Jag gjorde det i en annorlunda storlek, 15 x 20 cm.
Det var för att få till det som jag tyckte skissen såg ut, 
med det motiv jag valt som var rätt stort.
 
Motivet är en Mo Manning digistämpel som jag hittade som
freebie - jag tror det var på FB nån gång i våras.
Jag har färglagt henne med distresspennor och vattenpensel.
Hår: Antique linen & Scattered straw
Hud: Tattered rose
Tröja: Stormy sky
Skugga runt: Weathered wood
 
Fina metallhörn i två av hörnen.
Snurrblommorna har jag gjort själv av ett fint
mönsterpapper jag hittade i spillpapperslådan.
Kram är foambokstäver jag köpt hos Panduro,
de sitter i ett block, vilket är superbra när man vill
ha många A,T och S och sånt man använder ofta.
Jag har dem i flera färger.
 
Fick hem den fina filstrip-dien i fredags, och naturligtvis blev den
flitigt använd i helgen ;)
Den lilla ♥kanten har jag stansat med min favoritstans från
EK Sucess. Den heter Arrow, fast jag tycker det ser ut som små ♥.
Den verkar va svår att få tag i nu, har jag hört.
Trist, för den är sååå fin och användbar.
Om du vill se hur jag gör mina egna snurrblommor
så har jag lagt en liten video på Facebook.
Använd den här länken, så ska alla kunna se den.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Åh så fint kort med massor av fina detaljer och så snyggt färglagd liten (stor) digistjej! Gillar hennes lite finurliga min!!
Kram!!

2014-10-30 @ 10:48:57
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Underbart vackert kort den här gången också:)) Hur bär du dig åt?;)) Vackra papper och motivet är som vanligt så fint färglagt:)) Och runt motivet har du gjort jättesnyggt med blommorna och den där urläckra filstrip dien, tokgillar den;)) Vad är det för märke på den? Jag ska åka till Göteborg på Lördag, det är ju scrapmässa där, skulle vara kul om jag kunde hitta den där:))
Tack för kramen;)) Ska försöka göra ett nytt inlägg snart;))

Må så gott
Kramizar Marie

2014-10-30 @ 10:54:39
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Inky Pinky Fingers

Åh så fint! Jättefina och romantiska milda papper och som vanligt har du färglagt så vackert! Jag tycker om att du berättar vilka material du använt:)Gillar också när kort har annorlunda storlekar ibland.

Kram!

2014-10-30 @ 14:37:22
URL: http://inkypinkyfingers.wordpress.com/
Postat av: Tina

Åh vad fint :-) såna bokstäver måste jag köpa. Små och lättplacerade :-)

2014-11-03 @ 14:19:05
URL: http://tinaspysselblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0