21 Oktober -14 Äldre Magnolia

Jag gillar de äldre Magnoliastämplarna mer än de nya.
Jag tycker att de nya fått på tok för stora ögon, och dessutom
ofta flodhästliknande ansikten och svankiga ryggar.
Hittade den här söta äldre stämpeln i min låda,
när jag letade en annan häromdagen.
 
Jag färgla henne med distresspennorna.
Runt motivet har jag stansat ut med en spellbinderdie.
 
Hittade det prickiga papperet i spillpapperslådan, så jag har
inte en aning om märke på det.
Köpte dies med vomplar på Avestamässan,
de passade bra till det här kortet.
Hjärtkanten är en die från Magnolia,
så även de små vita blommorna och staketet.
Kram är glitterbokstäver från ett ark jag också köpte på mässan.
 
En kakservett och några fina blommor. 
De små snurrblommorna har jag snurrat till själv.
Man klipper en rund, sen klipper man en spiral som
man snurrar ihop och fäster med en dutt lim i mitten.
Lilla hjärtat med prickar som jag älskar.
 
Tar gärna emot tips på var jag kan hitta ♥dien,
för min har gått sönder. :(
Det är en Cuttlebug och ser ut så här:
 
 
Snart är det November,
och jag hoppas och tror att vi får en vit vinter.
 
Kika på lilla söta Greta och hennes fina snögubbe.
Det är Lalla på Bildmålarna som ritat
den söta bilden för länge sen.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Åhhhh så himla fint kort! Härliga färger som alltid. .... :)

Kram kram

Postat av: Camilla

Jättesött kort i ljuvliga färger. Håller med dig om att de nya Magnolia stämplarna inte är lika fina som de äldre. Hoppas att du hittar en ny hjärtdie.
Kram och ha en fin kväll!

2014-10-21 @ 17:23:23
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: snojbi

Ett helt fantastiskt fint kort


Kraaaaaam

2014-10-21 @ 17:36:35
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Elisabet

Håller med dig om att de äldre stämplarna är finare än de nya. Den här med kaninen är så himla söt!
Som vanligt har du gjort ett jättefint kort som det ligger mycket jobb bakom.
Tråkigt med din die! Hoppas du hittar en ny!
Tradera, kanske?
Jag slet ut min fjärilsstans förut också, men en sån hittade jag ny rätt snabbt.
Kram till dig!

2014-10-21 @ 19:12:53
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: KatarinaR

Hejsan!
Efter en lång paus när jag knappt scrappat alls och inte heller bloggat eller läst scrapbloggar, så känns det som om min scraplust börjar återvända.
Jag brukar alltid bli så inspirerad av att titta in i din blogg, så nu har jag suttit här och kikat runt en stund. Tack för inspirationen!
Kram!

2014-10-22 @ 11:20:50
URL: http://www.katarinaspyssel.blogg.se
Postat av: Inky Pinky Fingers

Hej Åsa! Jag ber om ursäkt för att det tog sån tid innan din kommentar blev genomsläppt. Jag har inte varit så aktiv på min blogg sista tiden så det var därför, men nu kan du kommentera obehindrat om du vill :)

Tack för förklaringen ang skrivaren och digitalstämplarna. Verkar som att det inte finns några genvägar, får byta skrivare så småningom ;)

Vilket sött kort! Underbara dies och motivet är superfint färglagt. Har beställt några stämplar från Bildmålarna, sådet här blir jättebra inspiration!

Kram Maria

2014-10-23 @ 06:39:01
URL: http://inkypinkyfingers.wordpress.com/
Postat av: Cath.

Åh, ett sådant underbart kort du har gjort!
Hoppas du hittar en ny die, tror också du ska kika på Tradera eller i de olika FB-grupperna som finns.
Kram, önskar dig en fin dag!

2014-10-23 @ 13:33:33
URL: http://cathspyssligaliv.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Sagolikt vackert kort :))Underbar stämpel som du färglagt sååå fint:)) De där dies vimplarna tokgillade jag:)) Blomdekorationen är ju helt underbar den också:))))
Jag har nog den cuttlebag diesen plus några fler. Jag vill inte sälja dem, men om du vill så skicka mig lite olika papper så stansar jag väldigt gärna ut till dig. Här får du min mail adress
[email protected] så kan du ju höra av dig till mig:)

Må så gott
Kramizar Marie

2014-10-23 @ 14:37:17
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Maria

Håller med dig om Magnoliastämplarna, de äldre är finare än d nyaste. Ögonen särskilt reagerade jag på. Riktigt läckert kort och jättefin blomsterhörna. Snygga "pilramar" med =) kram

2014-10-23 @ 18:18:28
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Helene E

Håller med om att de nya stämplarna har lite flodhäst över sig =)

2014-10-24 @ 16:23:47
URL: http://mummylade.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0