12 Mars -14 Viktoria som namnsdag...

Idag har min dotter namnsdag.
Hon heter Viktoria i andranamn, och det här kortet
fick hon med liten slant i.
 
Jag gjorde det här kortet på Avestaträffen, men satte dit namnet när jag kom hem.
Vi fick en Bingobricka att välja en rad på, och jag valde raden med dessa saker:
Färgen rosa, färgad kant, rosett, kyckling och hjärta.
Jag fick med alla sakerna, plus en del annat.
 
Jag fick stava Viktoria med c idag, för det fanns inte bokstäver så det räckte.
Jag har även gjort om ett V till ett A och två ettor till I.
Jag har använt färgad kant båda bakom mönsterpapperet och bakom motivet.
Använde spellbinders dies, scalloped.
 
Mönsterpapper från Maja designs serie Sofiero.
En fin spets som jag köpt hos Scrapdraken för länge sen.
Hjärtat är utstansat med min favoritdie från Cuttlebug.
Bakom motivet sitter en kakservett och en bit osteklut.
 
Motivet kommer från Bildmålarna.
Jag har färglagt med distress markers.
Jag har använt dessa färger:
Hud: Tattered rose
Hår: Antique linen & Scattered straw
Nalle & skor: Old paper & Frayed burlap
Klänning: Spun sugar & Victorian velvet
Mark: Pumice stone
Skugga runt: Weathered wood
 
Tack för titten idag, hoppas vi ses snart igen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: JoY

Åh vilket sött kort, jättefint.
Kram Yvonné

2014-03-12 @ 13:41:44
Postat av: Maria

Åh, vilket fint namnsdagskort! Den rosa tonen är så lagom rosa och den söta stämpeln! Jättefin. kram

2014-03-12 @ 17:07:00
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Linda

Så himla gulligt!
kram

2014-03-12 @ 23:14:03
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Urgulligt kort du gjorde till dottern på hennes namnsdag:))så söt stämpel som du färglagt så fint:))
Det blir så snyggt när du använder scalloped dies:)
Vackra papper och dekorationer. Ditt lilla hjärta blir alltid så gulligt:))

Ha en fin dag:)
Kramizar Marie

2014-03-13 @ 11:10:04
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Margareta

Superfina kortet!!
Jag har nog gjort fel, för på mitt kort stavade jag Viktoria med K! ;-)
Kram och tack för igår!!

Svar: Det är faktiskt JAG som gjort fel mamma, för jag fick fixa till det där C:et till ett K sen. ;)
Åsa/asamia

2014-03-13 @ 23:07:25
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Carina

Såååå snyggt namnsdagskort. kram

2014-03-17 @ 18:12:27
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0