20 Juni -14 Midsommarafton

Idag är det midsommarafton och solen lyser faktiskt på himlen.
Jag hoppas vädret håller i sig, och jag önskar er alla en riktigt
Glad Midsommar!
 
Jag har knåpat ihop ett kort med en fin digistämpel från
Det är en Etsyshop och man betalar via Pay-pal.
Digistämpeln kommer direkt, och det fungerar hemskt bra.
Jag älskar när man kan få hem stämplarna direkt och kan börja
skapa med dem i samma stund man bestämmer sig för dem.
 
 
Jag har färglagt med distresspennorna och vattenpensel
på akvarellpapper.
Min nya skrivare tar 200 g akvarellpapper utan problem,
bara jag väljer ett alternativ i skrivarinställningen för tjockare papper.
Skrivaren heter Samsung CLP-365
Jag har använt följande pennor till det här motivet:
Skugga runt: Weathered Wood
Hud: Tattered rose
Klänning och rosetter: Tumbled glass
På kinderna har jag penslat på lite torrchalk när det torkar ordentligt.
Jag har även ritat med Gelly rollpennan nr 700, clear star.
Den ger glittereffekt på motivet, tyvärr syns det inte på fotot.
 
Lilla snurrblomman har jag gjort av en sida ur en bok med text.
Mönsterpapperet är riktigt gammalt och kommer från Maja Design.
Jag tror serien heter Mina vänner.
Kanterna är utstansade i mörkbrunt cardstock med hjälp av
dies från Spellbinders och Cherry Lynn Design.
Den fina spetsen i hörnet bakom motivet är en die från Prima.
Du hittar den hos Scrappweb
Om du vill klicka dig direkt till dien, klicka HÄR.
 
Ha nu en fin midsommar, och kom ihåg att inte dricka för mycket.
Det händer så mycket tråkiga saker i samband med alkohol.
Jag kommer vara nykter för mina barns skull, och för min egen.
Om jag behövs vill jag kunna hjälpa till utan att behöva ta en taxi.
Dessutom mår jag bra imorrn ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Ojojoj......turkost och brunt det är ju så himla snyggt ihop. Kortet är verkligen ljuvligt och stämpeln är bara ursöt.;)

Glad midsommar min vän
Kram

Postat av: malin

Underbart kort. Brunt och turkost är snygg färgkombination 😃 stämpeln är fin. Jag måste nog spana in deras hemsida!
Trevlig midsommar!
Kram Malin

2014-06-20 @ 11:18:14
URL: http://cri-kee76.blogspot.com
Postat av: Rosa

Underbart kort! Blev nu sugen att ta fram distresspennorna och testa akvarellpappret!
Hoppas ni får en fin dag! Gabbe och jag åker en sväng till Hälsingland och firar.
Kram!

2014-06-20 @ 11:30:18
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Agneta

Oh himla fint färglagt kort.....vad har du för vattenpensel, du pratade om en specifik sådan du använde, som inte gav ifrån sig så mycket vatten...men jag var inte riktigt uppmärksam....

Svar: Vattenpenseln är av märket Zig, jag använder den gula. Du kan se bild av vattenpenseln om du går in här och scrollar neråt: http://asamia.blogg.se/category/demonstration.html
Åsa/asamia

2014-06-20 @ 19:11:34
Postat av: Camilla

Wow, vilket fint kort och vilken sööööt stämpel.
Jättefin färgkombination.
Fint tänkt av dig när det gäller att kunna hjälpa till om det behövs. Inta alla som tänker så. Jag har samma åsikt som du.
Ha en fortsatt fin midsommar.
Kram

2014-06-21 @ 00:26:31
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Maria

Åh, förstår att du föll för detta motiv, vilken söt flicka med fräknar på kinderna :-) Korrtet blev jättefint! Kram

2014-06-21 @ 11:46:30
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0