11 Juni -14 PinkGem med spetsduk

Tänkte visa ett kort jag gjorde när jag var hem till
min scrapvän J och scrappade förra veckan.
Jag hade fått hem en ny die som jag ville testa.
 
Jag färgla ett motiv från PinkGemDesigns
som jag skrivit ut på laserskrivaren.
Jag har precis köpt en ny skrivare, då min gamla alltid la till
en lodrät svart rand på alla mina utskrifter - så irriterande.
Nu köpte jag en nyare Samsung, CLP-365
Den fungerar lika bra som den jag hade innan, men nu slipper jag
strecken ;)
Om man väljer bommullspapper eller fotoutskrift på 200 g papper så
slipper man att papperet fastnar.
Jag har färglagt det här digimotivet med distresspennor och vattenpensel.
 
 
Spetsduken sticker fram bakom motivet.
Det var en väldigt pill innan jag fick bort alla småbitar,
inte ens spellbinderverktyget funkade på den här dien - så jag
är lite sur på dien. Hoppas nu på tips hur man ska få det att
släppa lättare. Dien är av ett märke jag inte köpt förr,
det heter Couture Creations och dien heter "Doily dies, irish Dreams"
 
Jag satte ett par tags bakom spetsduken
och några blommor och veteax framför.
 
 
Tack för titten idag, hoppas vi ses snart igen.
 
♥    ♥    ♥    ♥
 
Igår hade jag en trevlig eftermiddag med min mamma och vi
shoppade först ny skrivare, provade klänningar på köpis,
badade i bubbelpoolen ute och hade mysigt.
Tur man har som har en mamma som är ens bästa vän.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Åhhhh jisssses så fint!!! Underbar inspiration som alltid min vän. ♡
Ni är så söta du och din mamma. Härligt att ni kan shoppa och scrapa ihop.

Kraaaaam

Postat av: Margareta

Superfint blev det efter allt pill!! Förstår att den spetsduken verkligen var nåt för dig - hoppas det löser sig pillfritt så småningom!!
Tack för en underbar eftermiddag igår! Gissa om jag är lycklig som har dig!!!
Bamsekram!!

Svar: Och jag är lycklig som har DIG ♥
Åsa/asamia

2014-06-11 @ 10:23:35
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Anna

Åh, vilket härligt kort!! Så fin die.. Förstår att den kan vara lite pillig att få ut.. Jag har fått tipset att använda smörpapper mellan diesen och cardstocken.. Kanske funkar lättare.
Så mysigt det är med en nära relation till sin mamma.. Jag shoppar också bäst med min mamma och trots att hon inte är intresserad av scrap så följer hon med mig på mässor.. Åh, nu fick jag lite mammaabstinens.. Måste nog träffa henne snart igen. :)
Kram Anna

Svar: Jag har testat både smörpapper och vaxat papper - fungerar inte. Tack för tipset i alla fall. Hoppas du får träffa din mamma snart, mammor är BÄST!
Åsa/asamia

2014-06-11 @ 20:12:04
URL: http://annaspysselsida.blogspot.com
Postat av: malin

Vilket fint kort :) Tyckte om din nya dies. Kul med en rektangulär spets istället för rund. Har du provat köra igenom den med embossingmattan. Det kan göra att den lossnar lättare. Kram Malin

Svar: Tack för tipset, det ska jag testa ikväll.
Åsa/asamia

2014-06-11 @ 20:50:40
URL: http://cri-kee76.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Men så vackert kort du gjort igen:)) Den diesen gillade jag, hoppas du kommer på nåt så den lossnar lättare, man blir tokig när det blir så!
Sött motiv:))
Du och din mamma har alltid så kul, precis som jag har med min lilla mamma, även att hon hunnit fylla 80 år:)) Häftigt med ny skrivare:)

Må så gott
Kramizar Marie

2014-06-12 @ 13:34:22
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Linda

Jättesöt liten tjej på ett himla fint kort! Tråkigt med dien bara… Men den är ju snygg, så det kanske är värt lite pill?
Kramar

2014-06-12 @ 16:10:43
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Maria

Va fina de är deras stämplar =) Duken var med fin, synd att det var sånt pill. Kram

2014-06-12 @ 20:01:30
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0