15 Juli -14 Äldre Magnolia

Idag bloggar jag ett kort med en lite äldre Magnoliastämpel.
Man måste ju använda det man har, och inte bara köpa nytt hela tiden ;)
Det finns ju en mängd fina stämplar i min samling, och jag vill
kunna använda dem allihop nån mer gång än precis när jag köpte dem.
 
Ett kramkort till en vän blev det idag.
 
Motivet är färglagt med distresspennor och vattenpensel på akvarellpapper.
Jag stämplade först med en vattenfast dyna, Versa Fine.
Man får tänka på att göra rent sin stämpel direkt när man
stämplat med vattenfast dyna, annars är det svårt att få bort färgen sen.
Jag har använt Victorian velvet till de rosa detaljerna
och byxorna är färglagda i pumice stone.
Till hud använder jag alltid Tattered rose,
och kinderna får lite rosa av en torrchalk efter att det torkat ordentligt.
Jag lägger torrchalken med en torr pensel.
 
Fina mönstrade papper från ett 6" block som heter
The sweetest thing från My Minds Eye.
Bokstäver från ett Primaark.
 
Fina kakservetten har jag stansat ut med en die från Prima.
Jag köpte den hos Scrappweb, det finns tre olika att välja mellan.
 
Tack för titten, hoppas vi ses snart igen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Så fint kort du visar.. Underbart söt Tilda. Gillar bokstäverna.. Och fint dekorerat som alltid. Ja, visst är det roligt att använda de gamla stämplarna med ibland. Vill ju inte att de bara ska vara en del av samlingen utan att de ska användas också.

Kram Anna

2014-07-15 @ 09:58:41
URL: http://annaspysselsida.blogspot.se
Postat av: Onkis

Undrar vad du menar med det att man inte behöver köpa nytt hela tiden?? ;)
Jättegulligt kort med fina papper och söt stämpel.
Kram!

2014-07-15 @ 15:31:11
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Camilla

Supersött kort i fräscha fina färger. Jättesöt stämpel som du färglagt sååå fint.
Kram och ha en fortsatt fin vecka.

2014-07-16 @ 21:19:13
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Margareta

Åh ett så läckert kort!! Den där stämpeln gillar jag och du har färglagt den så fint!
Kram på dig!!

2014-07-16 @ 21:53:03
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Maria

Håller med dig, man får inte glömma det gamla man har när det gäller stämplar och annat men när man köper nya roliga saker så hamnar gärna det gamla lite i skymundan ett tag. Jättefint kort och jag gillar särskilt den snygga doilyn i lite annorlunda form. Kram

2014-07-17 @ 10:30:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0