18 April -14 DT-KORT FÖR MOMAS LIL´SHOP OF STAMPS

Idag bloggar jag ett DT-kort för
Momas lil´shop of stamps
 
Jag har använt en av texterna
på arket Varje dag
 
Magnoliastämpeln är från senaste klubbpaketet.
Mönsterpapper från ett block av märket Lilly of the valley.
Jag köpte några block av det företaget när jag var på mässan
i London förra helgen.
 
Runt Magnoliatjejen har jag stansat ut en ram med en die
från Marianne design. Chalkade i alla embossade hål på dien
men distressdynan Tumbled glass.
Flickan är färglagd med distresspennor på akvarellpapper.
 
 
Jag har använt texten "Lev inte för att drömma, Lev dina drömmar"
Texten finns på arket
 
Jag tycker att den texten säger så mycket om hur jag vill leva.
Inte alltid drömma sig bort, utan se till att det man gör blir bra och
att man är nöjd när man ser tillbaka på vad man gjort i sitt liv.
Att man uppfyllt en del av sina drömmar, även om man förstås
inte kan få allt man önskar sig, och inte hinner eller har råd att uppleva
allt man vill och drömmer om.
Good enought tycker jag är ett bra tankesätt.
 
Jag satte texten högst upp på kortet för att man riktigt
ska se den!
 
Lova mig att gå in hos Momas och kika på alla
hennes underbart fina texter.
Det finns texter för alla tillfällen,
både texter på svenska och engelska.
 

Kommentarer
Postat av: Zora

Va´snyggt det är med craft-papper som komplementfärg. Härligt kort som gör e´n glad :)

2014-04-18 @ 15:22:02
URL: http://lofquisten.blogspot.com
Postat av: Margareta

Helt underbart Åsa, och så klokt skrivet!!
Det är som din mormor sa: den som kan vara glad åt lite har mycket att vara glad åt!!
Kram på dig!!

2014-04-18 @ 15:28:39
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Onkis

Vackert kort med en bra text.
Och du får ihop så många fina detaljer bra.
Kram!

2014-04-19 @ 07:59:06
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Sara

Hej.
Mycket fint kort med härliga färger! Glad påsk!
//Sara

2014-04-19 @ 11:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0