28 Juli -13 Provat frantage...

 
Jag har sett så många fina motiv där man strött
frantage runt motivet, så jag ville testa själv.
Jag har köpt ett par färger och blandat dem,
strödde på och värmde från undersidan.
Nu tycker jag nog att det blev lite väl mycket, men
det är mitt första försök så det får duga =)
 
Jag har tidigare använt de små flaskorna som liknar Stickles, Liquid pearls...
och de tycker jag faktiskt är både lättre att använda och att det blir finare.
Det är säkert för att jag inte har övat så mycket, det ger sig väl.
 
Jag har färglagt mitt motiv med Distress Markers.
Jag har en demo på Youtube om du vill se hur jag färglägger.
Klicka HÄR så kommer du direkt dit.
 
Magnoliamotivet har jag köpt hos Hannas Pysselstuga.
 
Spetskanten i överkanten har jag stansat ut med en die från Tim Holtz.
Den heter Distressed doily.
Kram sitter på en liten skylt som jag stansat ut med en punch
 
De små snurrblommorna har jag gjort själv.
Jag klipper ut en cirkel som jag sen klipper i en spiral in mot mitten.
Sen börjar jag snurra från ytterkanten med en pincett.
En liten limklutt i botten får hålla ihop det hela.
Jag har använt mig av kaffefilterspapper.
 
Made with love har jag skrivit ut på datorn,
och det lilla nyckelhålet är en die jag köpt från Mikaelas Scrapin.
Mönsterpapper från Maja design, hennes nya serie Sofiero.
 
Tack för titten idag, imorrn bloggar som jag DT för
Klicka på bilden ovan för att komma direkt till webbutiken.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysselfröken

Vilket sött kort! Jag tycker att du ska vara jättenöjd med embossingen. Jag tyckte att det blev toppen.
Ha en fin dag!
Kram Frida

2013-07-28 @ 09:32:39
URL: http://pysselfrkensblogg.blogspot.com/
Postat av: Maria

Jättefint kort! Tyckte det blev läckert med frantage runt motivet, har aldrig hört talas om det förut. Ser ut som om Tilda försöker värja sig från det, att det blåser runt henne. Läcker effekt =) Kul att du vågar prova på något nytt. kram

2013-07-28 @ 09:49:37
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Åhhhh! så vackert kort:)Embossingen blev läcker:)) Kul att testa nya grejer:)) Stämpeln var så söööt och som vanligt sååå fint färglagt, du är såååå duktig:))Gillade din kramskylt och dina egen gjorda snurrblommor är sååå snygga:)) Hela kortet är super fint:))

Må så gott
Kramizar Marie

2013-07-28 @ 13:03:30
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Annelie

Jättefint kort, gillar dina snurrblommor!
Jag har också precis upptäckt detta nya embossingpulver, det kommer nog bli välanvänt hos mig, *gillar´t* :)

2013-07-28 @ 16:02:01
URL: http://annelieskort.blogspot.com/
Postat av: Margareta

Ännu ett underbart kort av dig! Du får till det så bra med mönsterpapperen jämt - måste lifta!!
Lilla Tilda är såå söt och fint färglagd! Ett så harmoniskt kort med massor av fina detaljer att njuta av!
Var hittar du dina vita kaffefilter? Har letat!
Nu ses vi snart! Längtar! Kram!!

2013-07-29 @ 05:57:24
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Carina

Jättefint kort med alla fina detaljer. Söta blommor du gjort. Kram

2013-07-31 @ 07:48:20
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0