24 Februari -13 Magnolias fina ♥

 
Ett LOVE-kort idag, även om det redan varit Alla ♥ Dag.
 
 
Jag gillar den här stämpeln jättemycket, hon är lätt att färglägga
och hon är sååå söt!
Bakom motivet har jag använt mönsterpapper,
en kakservett och gasväv.
 
 
Eftersom det blev mycket vitt bakom motivet, har jag satt
en bit cardstock i rosa bakom för att lyfta fram motivet mer.
Jag har färglagt Tilda med Distress markers.
Jag började med ett lager spun sugar, lät det torka och
la sedan på lite Victorian velvet i kanterna.
De röda prickarna på rosetten är Aged mahogny.
Till hår har jag använt Antique linen & Scattered straw.
 
Nåt jag är lite irriterad på med Distress markers,
är att det skiljer sig massor hur färgerna ser ut.
Mina scrapvänner och jag jämförde våra pennor av
Antique linen förra lördagen på scrapträffen - och gissa
om det fanns många olika nyanser av samma penna.
En var nästan grön, en annan var riktigt grå.
Min penna är fin, tycker jag. Den är lite ljust gulbeige.
Jag har fått köpa nya pennor av flera färger, för de som skulle
varit bruna var riktigt gröna.
Slöseri med pengar! *arg*
 
 
Ena kanten av kortet.
Jag ♥ älskar ♥ den här fina kakservetten!
 
 
Andra kanten av kortet.
Jag hittade i mina gömmor små frimärksstämplar,
och såklart passade jag på att testa en av dem
på det här kortet.
Det är ett motiv med en liten amor, passande eller hur?
 
Kram och tack för att du kom och hälsade på,
hoppas vi ses snart igen.
♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Iffa

Nämen vad konstigt med pennorna, så ska det ju inte vara!! Går det inte reklamera dom och påtala att det är så för man skall ju få den färgen det är tänkt.

Superfint kort!! Hjärttema kan man använda precis när som helst tycker jag och din stämpel är såååå söt =)
Jättefint med alla olika papper och kakservett bakom.
Kram Iffa

2013-02-24 @ 07:43:18
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Wow! såååå läckert hjärtkort du gjort:))Ett sådant kan man ju Alltid skicka:))
Så söt stämpel, och du målar Alltid så fint:))Kakservetten var väldans vacker:))
Du stämplar alltid sååå snyggt runt kanterna , me like:))Gillade även ditt hemmagjorda frimärke:)

Men så irriterande med pennorna, dem skulle du ju reklamera, man ska ju få de färgerna som man beställer, det kan ju inte skilja så mycket!

Ha en fin Söndag:))
Kramizar Marie

2013-02-24 @ 12:47:21
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Maritha

Heeeelt löööövly!!! Softa och snygga färger och bara helt perfekt...=)

Kraaam

2013-02-24 @ 12:50:03
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Maritha

Heeeelt löööövly!!! Softa och snygga färger och bara helt perfekt...=)

Kraaam

2013-02-24 @ 12:50:19
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Onkis

Ett sådant fint kort kan man allt ge vilken dag som helst på året :)
Tråkigt med pennorna,så ska det ju inte vara..
Kram!

2013-02-24 @ 14:44:06
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Melinda

Så vackert kort!!!
Är det det bruna lr det vita som är själva kortbasen?

Kram

Svar: Det bruna smala är kortbasen, det vita är bakgrunden jag fotat kortet på.
Åsa/asamia

2013-02-24 @ 16:12:59
Postat av: Ulla

Det behövs inte vara Alla hjärtans dag det kan man ge bort under hela året tycker jag kärlek inte inte fel att visa vid alla tillfällen. Underbart färglagt skumt med att det är olika färger på pennorna.
Kram Ulla

2013-02-24 @ 19:13:10
URL: http://ullassrcapprum.blogspot.se
Postat av: Carina

Ett jättefint kort.Konstigt med pennorna. Jag har ett par, men använder dom sällan. Kram

2013-02-27 @ 07:57:48
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Melinda

Tack för svaret ♥
Alltid lika inspirerande att kika in här, som jag gör dagligen :-)

2013-02-27 @ 10:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0