24 December -13 Julafton idag...

Idag är det ÄNTLIGEN Julafton.
Barnen på förskolan där jag jobbar har längtat länge nu,
de ser fram emot klappar och julmat och släkt och vänner.
Hemma hos oss firar vi i lugn och ro.
Vi blir åtta stycken, vår familj och barnens mormor och morfar,
sen kommer Magnus mamma och hennes man till oss också.
Jag har stora barn, och de önskar sig bara pengar.
För att det ska bli nånting mer i paketet har jag slagit in varsitt kort
åt flickorna.
 
Matilda får ett kort med en brunhårig Tilda, eftersom hon i höst
färgat sitt ljusa långa hår brunrött.
Mikaela får ett kort med en ljushårig Tilda.
Hon har kvar sitt ljusa hår, även om även hon tonat slingor i sitt hår.
Jag hoppas barnen blir nöjda med sina julklappar.
 
Hoppas du haft en fin julafton och att du fått träffa släkt,
sett en gnistrande gran och fått god mat.
Jag önskar att julen får vara barnens högtid, utan alkohol och bråk.
Tyvärr får man alltför ofta höra och läsa om barn som inte alls haft
en särskilt rolig julafton.
Nu vill jag önska er alla en riktigt
GOD JUL
 
 

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Vilka vackra kort du gjort till döttrarna!!
Så klart de blev glada för dem.
Ja, tyvärr är julen mycket elände för många familjer.
Förstår att det blir märkbart genom ditt jobb.

Stor kram till dig, min vän!!

2013-12-24 @ 21:50:25
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Onkis

Va fina kort och pengar är vad mina barn önskar sig också :)
Kram & god fortsättning.

2013-12-25 @ 07:48:10
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Anonym

Hej Åsa. Och resten. Vi har haft en lugn jul.Men hos oss räknas inte papperslappar med siffror på som julklapp.Det ska helst vara många små med glitter på. Hälsa hela gänget. Maja har gjort ett eget kort till dig hon tyckte mitt var tråkigt. Monika

2013-12-25 @ 12:07:44
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
God fortsättning:)) Vilka vackra kort du gav dina döttrar:))Pengar är bra eller presentkort när de inte riktigt vet vad de vill ha;) Våra fick både pengar och "många" paket. De var sååå nöjda, det är det roligaste jag vet och ge och samtidigt få se deras min när de blir glada:))) Då trivs jag:)
Och som du skrev så är det ju sååå många barn som får se så mycket elände runt julhelgerna. Man blir så ledsen.
Nu önskar jag dig och din familj en fortsatt fin helg:)

Julkramizar Marie

2013-12-25 @ 12:25:46
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Margareta

Tack Åsa för ännu en underbar julafton med dig och din familj!!
Flickornas kort blev så fina och såå uppskattade! Kul att se deras min när de upptäckte att det var olika hårfärg på Tildorna!
Välkomna till oss på "vanlig middag" idag!
Kram till dig!

2013-12-25 @ 14:15:19
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Margareta

Tack Åsa för ännu en underbar julafton med dig och din familj!!
Flickornas kort blev så fina och såå uppskattade! Kul att se deras min när de upptäckte att det var olika hårfärg på Tildorna!
Välkomna till oss på "vanlig middag" idag!
Kram till dig!

2013-12-25 @ 14:15:22
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Maria

Vilka härliga kort, så lika men ändå olika =) Tror säkert att flickorna blev glada. kram

2013-12-27 @ 09:12:44
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0