5 Mars -11 Det funkar att shoppa från England...

Jag har lite tveksamheter mot att handla på nätet från andra länder.
Fick se att Sirstampalot hade Magnolias nyaste stämplar, som inte
finns att få tag i här i Sverige ännu. Jag provade att beställa några
motiv därifrån, och fick hem dem tre dagar senare - perfekt!
Här är ett kort med en av dem, en liten tjej med en kanin som hänger.
Den påminner en hel del om hÄnglars kanintjej som kom för ett antal år sen.
Tur att man kan inspireras av varandra och på det sättet få till nya fina stämplar,
liksom vi kortmakare inspireras av varandra för att göra fina kort.



Visst är hon söt, jag gillar de slarviga flätorna.



Jag har använt papper jag köpte från Py-Hobby.
Lite glittriga prickar och detaljer,
sånt är snyggt men syns dåligt på fotona.
Jag har använt min nya häfttång med de supersmå häftklamrarna.
De passar perfekt till kort, är så glad att jag äntligen fick tag i både
maskin och klamrar.



Klamrarna syns ännu bättre på det här fotot.
De är bara 8 mm breda. Det enda man skulle
kunna önska är att det fanns flera färger,
hade ju gärna haft svarta t.ex.
Gillar den här fina platta blomman,
har dock glömt var jag fick tag i den.

Hoppas ni får en underbar helg, här lyser solen och
jag hoppas få en långpromenad.
Kram ♥








Kommentarer
Postat av: MormorMargareta

Sååå härligt kort och en sååå söt stämpel - jag är extra förtjust i de prickiga stövlarna! Rosenknopparna var också bedårande - var har du hittat dem? Den platta rosa vet jag däremot - den har du fått av mig ;-) (Har en till som du kan tigga om du vill!)

Ha en skön helg nu när du fått hem dina tjejer (som också vet att det går att shoppa o England ,-))

2011-03-05 @ 10:09:17
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Louise

WOW!!

Tack för tipset :) Det kommer jag också göra :)

Underbart vackert kort du gjort, mönsterpappren är fantastiska :)

Kram

2011-03-05 @ 13:33:53
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: Therese

Superfint kort och stämpeln är underbar!

Kram ♥

2011-03-05 @ 14:44:59
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Elisabet

Så många kort du har gjort sedan jag var här inne sist.Jättefina.

2011-03-05 @ 14:55:00
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Inga

Tack för tipset om Stampalot...blir det dyr frakt?

Stämpeln är jättesöt...papper och färger också,

Kram// Inga

2011-03-05 @ 19:02:55
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

Hej!



Min Emelie blev alldeles lyrisk när hon såg din sida här! Vi var i Stockholm i helgen och shoppade lite på bland annat Panduro. Hon har pratat länge om att hon skulle vilja prova på scrap booking. Vi kan ju inget men köpte lite små grejor som hon fixat med. Nu kan hon ju sitta och inspireras utav dig!! kram Anna-Lena

2011-03-05 @ 20:14:00
Postat av: Petra/Paradise

Ett bedårande kort Åsa!

Söt stämpel!! Som du säger liknar den hÄnglastämpeln lite! :)



Söta detaljer i kortet!

Gillar rundeln i mitten med mönstrat papper! :D



Trevlig söndag vännen!



KRAM Petra

2011-03-06 @ 10:49:26
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0