30 Januari -11 Scrapträff igår...

Igår hade vi scrapträff i min lokal. Vi var bara sex stycken den här gången, men vi hade supertrevligt iallafall. Vi skrattade massor som vanligt, pratade hela dan, och inspirerades av varandra.
Jag älskar dessa träffar!
Nästa lördag åker jag och två av scrapvännerna till Uppsala för att vara med på en träff där. Det ska bli spännande, för jag har inte varit med på träff där förut. Längtar!



Jag försökte variera mig lite i färgvalen igår på träffen. Det här kortet blev blårosa.
Majas fina papper fick va med, jag tycker den här serien är underbar.
Tagsen är embossade med Cuttlebugs embossdies.



Närbild på blommorna.
Ibland använder man samma saker på varje kort, ibland hittar man nåt man inte använt på länge.
Igår hittade jag pärlflossen i verktygsväskan, och den fick såklart va med på kortet. Jag gillar pärlfloss, men har inte använt den på länge. Hemma ligger den inte synligt längre, så jag har helt glömt av den.
Jag använder stickles flitigt nu för tiden. Det ger en fin effekt på blommor och runt kanter.
Den här sorten heter Star dust. Den är genomskinlig med glitter.



När jag färglade stämpeln igår, blev jag faktiskt ganska irriterad. Kika på skorna, de sitter på fel fot!
Jag undrar hur noga man är när man ritar stämplar, om man helt missar detta.......
Om det hade varit meningen, hade väl stämpeln hetat nåt med skorna på fel fot *funderar*..... så jag tror det är en miss.



Det här motivet hade jag färglagt hemma innan träffen. Jag gillar när man kan sätta fart direkt, och inte behöver sitta och fundera vad man ska börja med. Ofta blir man lite handlingsförlamad när man kommer på träff - massor av saker att kika på och massor av intryck. Igår kom jag igång direkt, vilket jag tyckte var skönt.



Även har har jag använt stickles på blommorna. Den här sorten är en klar favorit, den heter Platinum. Den är lite brun i färgen.
Jag gillar även att ha med pyntbär som bekoration. De finns i flera olika färger, och jag brukar ta loss dem från bunten de sitter i och blanda dem i olika färger. Jag tycker det är lättast att sätta fast dem med en stor glue dot.
Rosorna klistrar jag alltid med Scrappy glue.

Fler kort visar jag imorrn.
Hoppas ni får en fin avslutning på helgen.
Kram ♥

Pst.....Vi har fått in den sista anmälan till vår mässa, Maries Scrapstudio.
Det ska bli spännande med ett nytt företag på mässan.

Kommentarer
Postat av: Inga Larsson

Ja minsann...jag satt och måla den tjejen igår men tänkte inte på det förrän nu.

Jag tror inte jag skulle klara att vara på träffar det är alldeles för mycket att titta på vad de andra gör.

Blev nyfiken nu på att prova lite stickles..det blir jättefint...men fy 17 så liten lust jag haft nu några veckor....måla igår men känner ingen lust att fortsätta

Kram// Inga

2011-01-30 @ 12:23:50
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Therese

Jättefina kort!

Mysigt med scrapträff!

Kram ♥

2011-01-30 @ 13:21:28
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Linda - Pysselbus

Åhhhh, vad härligt det låter som ni haft! Och såå fina kort!! Hade helt rätt ang stämpeln, det var den jag trodde... Ser helt knäppt ut men de är väl handritade... Hur kan då skorna av misstag hamna på fel fot?? Håller med om att hon borde heta något med "skorna på fel fot" men icke... Mitt favvokort måste dock vara det översta... Är ju såå tokig i Maja-papper och det med magnoliorna på är en klar favorit!



Ha en härlig söndag!



Kram

Linda



2011-01-30 @ 14:20:56
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Carro/camile

Åh så mycket fint du har skapat!



Vad kul med träff. Blir riktigt avis.



Kolla in hos mig. Det finns nåt hos dig där.... ;-)

Kram!

2011-01-30 @ 14:38:50
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

VIlka fina kort du gjorde på träffen vännen!

Diggar dem båda massor! Men som du säger, vilken miss med skorna! fniss ;)



Avis jag är på dig som går på träffar mest hela tiden..för mig var det 3 år sedan sist.. :/

Skulle på en nu i mars å längtade järnet, men givetvis fick vi en inbjudan till ett tvillingdop samma dag..jah, å det går ju liksom inte att säga ifrån.. :/



Så jag får väl snällt vänta i typ..15 år till..



Kramis!

2011-01-30 @ 15:34:51
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Väldigt fina kort!

Snyggt med det smala hjärtat "inkilat" på översta kortet!

Men fy, så irriterande med skorna! Hur har det kunna hända?

2011-01-30 @ 17:22:00
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Beea

Otroligt vackra kort!

2011-01-30 @ 18:36:58
URL: http://beeascrappar.blogspot.com/
Postat av: Elisabet

Hej Superfina kort du hann. Roligt hade vi igår. Förstår inte att du lyckas så bra med dekorationerna, tänk om man kunde tänka som du, du vet ju vad jag fastnar på hela tiden ler kRAM

2011-01-30 @ 22:50:19
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Christina

åhh vilka gulliga kort!!!

2011-01-31 @ 09:16:17
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com
Postat av: MormorMargareta

Å så fina korten blev! Å så roligt vi hade! Massor av scrap och skratt! Tänk att jag inte hann kolla in dina fina kort ordentligt trots att vi var där så länge - blir ju så inne i mitt eget kortmakeri ;o) Tack också fär lånet av stämplar och grejor!!! Kram!

2011-01-31 @ 22:17:20
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0