27 Februari -11 Solsken och scraplust....



Idag har vi solsken och den ger mig massor av scraplust.
Vilken tur jag har, som har ett helt scraprum fullt av prylar och inspiration ;0)

Igår kväll satt jag uppe länge och färglade en massa nya motiv från både
 hÄnglar & stÄnglar och Magnolia.
Jag kan sitta i timmar och pilla med motiv och bättra på skuggningarna.
Andra gånger färglägger jag snabbt och blir nöjd på en gång.



Den här lilla tösen kom hem till mig i förra veckan från hÄnglar, och jag vill ge
hÄnglarMarie ett plus i kanten för att du alltid sätter skorna på rätt fot ;0)
Jag älskar dessa söta små spännen hon har på skorna - de ser sååå lyxiga ut.
Texten är stämplad på akvarellpapper med Distressdynan Walnut Stain. Textstämpeln
fanns med i kitet med flickan som håller i en blomma, som släpptes för nån vecka sen.



Ni får även denna gång se en närbild på hörnet med alla blommor. Jag älskar
att sätta dem tillsammans i en klump, ju fler blommor desto bättre ;0)
Jag satte en kakservett bakom för att få lite effekt.



Nu kommer ett kort med en liten Magnoliatjej som var med i deras senaste
klubbpaket "Vår". Jag gillar de stämplarna massor, de är så söta i sina stora
vackra hattar.



Den här lilla tjejen kan man säkert använda till påskkort om man vill, hon håller
ett ulligt och gulligt litet får i knät.
Jag har stansat ut en bård av hjärtan att ha i kanten på kortet. Massor av stämplade
klockor och poststämplar fick bli extra dekorationer.



De små hjärtanen som blev kvar när jag stansade ut hjärt♥bården fick pryda
motivets kant.
Skon fick en liten knapp av blingpärla.
Glitter på spetskanterna gör det hela lite mer lyxigt.



Närbild på blomsterhörnet.
Jag köper för det mesta mina metalldekorationer från pärlbutiker på nätet.
Jag tycker de har lite billigare priser än scrapbutikerna brukar ha på dessa
små detaljer.
Mina favoriter: Lilla Pärlan och Bara Pyssel
De har snabb leverans och bra priser, och så har de sååå många fina saker att handla.
Letar man på Tradera kan man också finna många små fina smyckesdelar som passar
bra till scrap.

Hoppas ni har en lika solig och fin söndag som vi har här. Nu ska jag njuta lite av solen,
innan jag sätter mig vid scrapbordet igen.
Kram till er alla ♥

Ni ska veta att jag uppskattar massor när ni skriver en kommentar. Jag blir tokglad!♥

Kommentarer
Postat av: weva

Nu har jag suttit en lång stund och beundrat dina kort!! De är så välarbetade och med fina detljer!!

Tack för att du visar oss!

2011-02-27 @ 14:39:25
Postat av: Sickan

Väldigt fina kort. Du målar så fint.

Jag får inte till det så när jag målar. Men det kommer kanske med tiden. Jag har u bara scrappat sedan i oktober.

Eller finns det nånstans man kan lära sig hur man gör??



Ha det bra!

Kram

2011-02-27 @ 15:40:46
URL: http://sickanscrappar.blogspot.com/
Postat av: Gertrud

Hej Åsa, jag säger bara ♥♥♥♥♥. Kram Gertrud

2011-02-27 @ 16:16:13
URL: http://gertrud-olofsson.blogspot.com
Postat av: Inga Larsson

Du målar och smyckar så fint..blir avundsjuk men glad för att du visar mig och oss.

Synd att jag missade Magnolia igen...de är så fina..glad för att jag fått köpa hÄnglarna båda kiten..de är ljuvliga.

Ha det gott// Kram

2011-02-27 @ 16:18:06
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du målar och smyckar så fint..blir avundsjuk men glad för att du visar mig och oss.

Synd att jag missade Magnolia igen...de är så fina..glad för att jag fått köpa hÄnglarna båda kiten..de är ljuvliga.

Ha det gott// Kram

2011-02-27 @ 16:30:02
Postat av: Inga Larsson

Måste fråga vad det är för stans med hjärtan ?? Den är hjärtesöt hihi nu fick jag till det

Kram// Inga

2011-02-27 @ 16:35:27
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Helena

Underbara kort vännen och så söta motiv.

Magnolian skulle kunna passa även ett påskkort.

Trevligt att prata med dig idag....det är det alltid.=)

Vi hörs snart igen!

Kram

2011-02-27 @ 16:50:29
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Gud så du skapar, så kul att få se vad du gör. Fina kort Kram

2011-02-27 @ 16:55:37
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Henriette H

Nu har jeg igen beundret dine kort. Du er bare så god til at farvelægge og sætte tingene sammen på en dejlig måde...



Jeg håber også at jeg kan få fingrene i de søde Hänglerstempler.

2011-02-27 @ 17:47:42
URL: http://my-scrap4fun.blogspot.com
Postat av: Inga Larsson

Vad är det för fabrikat på den söta hjärtbården?+ Kram// Inga

2011-02-27 @ 18:11:10
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Rosa A

Jättefina kort ( fast det gör du alltid)! Jag ska försöka mig på att testa färgläggning nu, vi får väl se hur det går. :-)

2011-02-27 @ 18:12:07
Postat av: Linda - Pysselbus

Åhh, här bara sprutar det ut alster! Skönt när man har möjlighet att sitta när lusten faller på... Själv får jag just nu lite för mycket hjälp... Storkillen fick tag i RX-lim och mina blåa "platta" blommor... Har inte så många kvar... ;-)



Urfina kort!! Som vanligt får man titta flera gånger för att se alla detaljer... Härligt! Och så söta, snyggt färglagda motiv!



Ha det gott!

Kram

Linda

2011-02-27 @ 19:06:52
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Christina

Himla fina kort! Magnolia-Tilda är ju underbart söt!

2011-02-28 @ 09:55:57
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0