3 April -11 Avesta mässa/träff igår...

Igår morse vid halv nio började vår resa mot Avesta Scrapmässa/träff.
Elisabet hämtade upp mig och A, vi packade in alla våra saker - såg
ut som om vi skulle bort en vecka minst *fniss*. Fy, varför ska man alltid
packa alldeles för mkt när man åker på scrapträff? Ändå har man alltid
glömt nåt, suck.
Vi hade en underbar dag med massor av roliga bekantskaper och roliga
saker att shoppa. Vi pysslade en del också, men själv tycker jag det är bra
mycket lättare att få till fina saker hemma i lugn och ro.



Det här snabba kortet gjorde jag vid en utmaning/tävling.
Man fick en bingobricka att välja en rad av. Sånt gillar jag!
Stämpeln var med i ett litet kit jag köpte igår, det heter
Butterfly garden collection - märket är Pink Paislee.
Även blomman på hörnet var med i kitet, och den
gillar jag skarpt.



För första gången på en träff var jag med på en utmaning/tävling i LO.
Jag hade tagit med mig några foton utifall att, och det var ju tur.
Här är den LO jag skapade utifrån en skiss.
Fotona är på min dotter Matilda, det är en kompis till henne
som fotat henne. Hon är otroligt duktig att fotografera.
Papperna är från Magnolia, och jag har stansat med Martha Stewart doily lace.
Även på denna LO har jag använt mina nya stämplar.
Tårtpapperet i övre kanten fick vi med i tävlingskitet. Den är utstansad med
hjälp av en die som nyss kommit in hos Inkywings och Engströms.
Jag köpte ett par såna dies, de är superfina!
Märket heter Cherry Lynn Designs.



Vi fick stämplar från Vilda Stamps i tävlingskitet igår.
Det är ovant att skapa med andra sorters stämplar, jag
har ju helt snöat in på hÄnglar & stÄnglar och Magnolia.
Till den här tävlingen fick man bara använda sakerna man
fått i välkomstpåsen och tävlingskitet. Sånt begränsar mitt
skapande, och jag satt länge innan jag fick till detta
kort - som jag inte alls blev nöjd med tyvärr.
Jag har lovat mig själv att försöka skapa ett fint kort
med dessa stämplar. Ett kort där jag får välja papper och
dekorationer som jag inspireras av.

Vår dag slutade sent igår kväll, när vi äntligen kom hem till stan igen.
Det var tjock dimma på resan och mörkt. Tur vi var tre som kunde hjälpas
åt att hålla koll på vägrenarna.
Vi hade en trevlig dag, massor av prat och skratt.
Jag träffade många nya och gamla bekantskaper,
och sånt gillar jag massor.
Nu ser jag fram emot nästa lördag, för då är
det träff i Morkarla.






Kommentarer
Postat av: Gertrud

Hej Åsa, du hann ju med en hel del. Jag blev mycket förtjust i Lo.n med din dotter, fina foton. Jag känner inte alls igen Åsa i det sista kortet, nej du är Magnolia o hÄngelÅsa ( får jag säga så? ) Kram Gertrud

2011-04-03 @ 17:47:14
URL: http://gertrud-olofsson.blogspot.com
Postat av: Therese

Underbara kort och vilken layout, wow!!!

Massa kramar ♥

2011-04-03 @ 17:49:24
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: MormorMargareta

Jag tycker du får till det sååå fint, även när du utmanas att göra sånt du inte brukar! Din LO är ju helt ljuvlig! Fjärilsstämpeln kommer du allt att få låna ut till mig ;-), den är ju fantastisk!

Längtar efter dig och till träffen på lördag....

Kram!

2011-04-03 @ 18:58:07
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh, vilken mysig LO du gjort. och tårtpapper-dien är ju "too die for"..haha. Hittar inte den på Inkywings sida, kanske är den för ny?? Om du vet var man hittar den vore jag tacksam för info...

Kramar från Petra

2011-04-03 @ 19:57:14
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: annkan

Men Tack själv! Vilka snälla ord. :-)



Härliga alster har du skapat. Det låter mysigt med scrapmässa! Gillar dina alster mycket!

Jag är dock likadan, när det kommer till att få något gjort på en träff. Det händer mest när jag skapar själv. Fast visst är det trevligt. Inte minst när det finns grejer att shoppa, tycker jag. :-D



Nu ska jag sätta mig och försöka få till ett påskkort. Nåt som jag inte ens börjat med än. Tur att jag inte brukar göra så många. S

Ha en fin kväll du med!

Kram.

2011-04-03 @ 20:14:14
URL: http://annkan.bloggplatsen.se/
Postat av: Elisabet

ja det var myckettrevligt igår. Mycket handlande lite gjort för min del. Hoppas på att få mera ro på lördag. Jättefina kort Kram

2011-04-03 @ 21:21:12
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Ewa Nilsson

Roligt att se vad du skapat. Jag stog och höll i den där spetsdisen, man la tillbaka den. Ångrar mej nu när jag ser så fint det blev!!

Jag tycker också att du är hänglar och Magnolia-Åsa!!



Kram

2011-04-03 @ 22:10:28
Postat av: Linda - Pysselbus

Wow! LOn är verkligen snygg!! Och korten är också fina! Men det är ruskigt svårt att få till något med det där tävlingskitet... Ska bli kul att se vad du hittar på med Vildas tävlingsstämplar framöver... Tack för trevligt sällskap!! Och kul att se allt du skapade... Det blev ju lite lätt stressigt så man hann ju inte se allt... Önskar verkligen att jag kunde hänga på till Morkala...



Kram

Linda

2011-04-04 @ 10:38:06
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

Låter som en toppendag gumman!!

Vad avis jag är på dig som åker på dessa träffar titt som tätt!



Korten du gjort är ljuvliga!

Du ska vara jättenöjd med dem ALLA! :)

Och vilken ljuvlig layout Åsa!! Vilken talang du är i att scrapbooka!! :D



Många kramar Petra

2011-04-05 @ 10:45:40
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0