16 maj -22 Gult som solsken

 
Gult som solsken, gult som gull.....vi har hela ängen full......
en visa vi sjöng när mina flickor var små.
Det är Majas alfabet, med blomstervisor.
Är så glad att jag hittade den här fina gula kombinationen av pennor,
TACK Lisa för tipset. ♥
Mönsterpapper från Maja Design och ett brunt papper som jag köpte
på scrapträffen i Bollnäs, på scraploppisen.
 
 
Motivet är från
Färgläggning med copic och illustrator.
Hud: (copic) E11-21-01-00-000, R20
Hår: (copic) E43-42-41, Y21
Gult: (illustrator) GB5-3-2-1
Underklänning & strumpor: (copic) E42-41-40
Skor: (copic) E44-43-42-41
Skugga: (copic) E41
 
 
Lilla prickiga hjärtat är stansat med die från Gummiapan.
Blommor som är glittrade med Spectrum Noirs glitterpensel clear.
Stickles Star Dust runt kanten av motivet, och glitter med pennan
Sakura Gelly roll, clear star #700 runt alla mönsterpapper.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhh så söta hänglar och så fina kort du gör med dem. Jag har tappat lite den stora inspirationen. Det blir bara ett och annat kort , men det kommer nog. Vår scrapgrupp tog ju paus ( för länge sedan känns det som) och det sätter sina spår. Nu stundar studenter så det gäller att fylla på scrapförrådet.
Kram till dig från Eva

2022-05-18 @ 11:38:48
Postat av: Maria

Så fina papper i vacker kombo med det färglagda motivet. Jättefint! kram

2022-05-20 @ 20:45:52
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Jaa, älskade Majas alfabetssånger den sjöng jag också. Själv älskar jag gult och det är en färg som ger energi åt skaparglädjen, Så det är en färg som passar fint i scrap- och/eller målarhörnan. Men en touch av turkost så blir det ju som en tropisk ö, som väl de flesta älskar (hjärtat)
Jättesött och snyggt gjort!

2022-06-06 @ 20:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0