8 Mars -22 Påskkort

 
När hÄnglar & Wings släppte påskstämplar,
blev jag inspirerad att göra några påskkort,
trots att jag inte brukar skicka såna.
Visst är hon helt underbar!
Mönstrade papper från Maja Design, och den lilla kanten
på ett av papperna passade ju perfekt med sina kaffepannor.
Texten är utstansad med alfabete från Roxstamps julkalender.
Snurrblomman har jag gjort själv, med hjälp av en die från
Skapat Avs julkalender.
 
 
Bakom motivet har jag använt dies från CC Design,
inköpta hos Engströms för flera år sen. Vet inte om de finns kvar.
 
Färgläggning med copicpennor.
Hud: E11-21-01-00, R21 Fräknar: E42
Förkläde: E43-42-41
Klänning & sjalett: YR23, YR35-23-21
Kvast: E44-43-41
Kaffepanna: W3-2-0
Skugga: E40
 
Glitter med Sakura Gelly roll, clear star #700
och vita prickar med pennan POSCA vit.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, va jag tyckte om detta kortet. Jag fick en känsla från när jag växte upp och ett minne av en särskild påskdekoration som alltid hängde på ett speciellt ställe. Perfekt med kort! Och tänk så glada mottagarna kommerbli när du skickar påskkort när du inte brukar göra det annars =) kram

2022-03-14 @ 21:32:15
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0