9 December -20 Nillas tomte

 
Tomten på dagens kort är ritad av Pernilla Nilsson/Nilla på Facebook.
Den är inte nu för i år, utan kom till förra eller förrförra julen.
Den är iallafall en stor favorit hos mig ♥
Mönstrade papper från Maja Design och Reprint.
Visst är det mönstrade med paketen härligt, det gillar jag!
Lilla hjärtat är stansat med die från Gummiapan,
och den bakre tagen är stansad med die från Aliexpress.
 
 
Motivet är utskrivet på datorn på laserskrivare,
på papperet Colour copy 200 g.
Färgläggning med copic sketch.
Hud: E11-21-00, R21
Jacka: W5-4-3
Skor: W7-5
Mössa: R39-46
Vitt: W1
Skugga: W1
 
Det syns dåligt på fotot, om det syns alls - men jag har
glittrat med Spectrum Noir penselglitterpenna på skägget och tofsen.
I motivet har jag använt Sakura gelly roll clear star #700
till glitter och POSCA vit till de vita prickarna.
 
 
Lite blommor och blad i hörnet tillsammans med utstansade
snöflingor från en Martha Stewartpunch.
Blomman har jag gjort med en die som var med i Skapat Avs julkalender i år.
De små bladen under blommorna är stansade med en die som
också var med i kalendern.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: annicaslivvidhavet.blogg.se

Som allt så fint kort!!
Läser att du printa ut med laserskrivare och färgerlägger med Copic. Vet du om Det funkar med en vanlig bläckstråleskrivare eller färgar det ihop sig då?
Ha en go dag 🥰

2020-12-09 @ 13:11:26
URL: http://annicaslivvidhavet.blogg.se/
Postat av: Maria

Nissen är söt, enkel och fin. Snyggt med det randiga pappret bakom och fin blomhörna. Kram

2020-12-13 @ 11:57:33
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0