8 December -20 Ännu ett i samma stil

 
Idag bjuder jag på ännu ett kort i samma stil
som de jag visat de senaste dagarna.
Jag hoppas du inte tröttnat, annars får du surfa vidare ;)
 
Motivet och kanten runt mönsterpapperet
är stansat med dies från Crealies.
Mönstrat papper från Maja Design.
Lilla trästjärnan i vänstra hörnet är från Hemtex.
Köpte en ask med många stjärnor för nåt år sedan,
när julen var slut och de såldes på rea.
 
 
Lilla killen är stämplad med en clearstamp från
 
Jag har använt stämpeldynan Memento Espresso Truffle
på papperet Colour Copy 200 g.
Jag brukar köpa mitt papper hos AllOffice, de har även 250 g som 
egentligen är bättre när man färglägger med copic,
men eftersom jag ofta använder det till digitalar stämplar som jag skriver ut,
så köper jag oftast 200 g.
Färgläggning med copic sketch.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E57-53
Grått: W5-3-1
Rött: R39-46-27
Byxor: E44-43-42
Skugga: T3-1
 
Glitter med Sakura Gelly roll clear star #700
och vita prickar med vit POSCA.
 
 
Det brukar inte ofta synas att jag använder
Sakura gelly roll clear star #700
Den är helt suverän, det blir lagom mycket glitter i motiv
och runt kanter av kort tex. Här syns det faktiskt lite grann,
om du tittar noga på den röda texten i God Jul-stjärnan.
Jag kan varmt rekommendera den pennan,
jag brukar köpa den hos
Vet inte om den finns i webshopen, men
skriv ett mail, ring eller kontakta Hanna Skogh på FB
så fixar hon leverans.
God Jul-stjärnan fanns med som die i en julkalender för nåt år sen.
 
Till de vita stjärnorna har jag använt dies från Memory Box & Penny Black.
 
 
Blomsterhörn med pickigt hjärta.
Ni som ofta besöker min blogg, vet att jag ofta använder
prickiga små hjärtan vid mina blomsterhörn.
Jag har haft svårt att få tag i småmönstrade rödprickiga papper nu,
så jag kom på att jag kunde stansa i rött och sen rita dit prickarna med
en vit POSCApenna.
Hjärtat är stansat med die från Gummiapan.
Bladen bakom blommorna är stansade med en die som var med
i årets julkalender från Skapat Av.
Snöfllingan är stansad med die från Penny Black.
På rosorna har jag glittrat med Spectrum Noir penselpenna.
Runt motivet har jag använt clearstamps från Panduro
som jag stämplart med Distressdynor i två olika färger.
 
TACK för titten idag!
Hoppas vi ses snart igen.
 
♥     ♥     ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: annicaslivvidhavet.blogg.se

Sååå gulligt 🥰

2020-12-09 @ 13:12:33
URL: http://annicaslivvidhavet.blogg.se/
Postat av: annicaslivvidhavet.blogg.se

Sååå gulligt 🥰

2020-12-09 @ 13:23:21
URL: http://annicaslivvidhavet.blogg.se/
Postat av: Maria

Så fint kort, den stora stjärnan i hörnet har jag med som die, har glömt använda den till mina julkort. Får försöka komma ihåg det till nästa år =D Hade även lite god jul-texter jag köpte på rean efter förra julen som jag också glömt att jag hade. SÅ kan det gå =) Väldigt fint tomtepapper bakom motivet med. kram

2020-12-13 @ 12:00:35
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0