1 Mars -19 Sending hugs and happy thoughts

Min vän Birgitta kom med några fina textstämplar,
som hon inte använder.
Tack Birgitta ♥
Jag har använt en av dem här på kortet.
Visst är det en fin text!
 
 
Tyckte den passade bra ihop med Magnolias söta lilla clown.
Mönstrade papper från Maja Designs 6" julblock,
Christmas Season.
Stjärnan har jag stansat ut i röd cardstock,
med en die från Memory Box.
 
 
Motivet är en gummistämpel från Magnolia,
stämplad på Colour copy papper
med stämpeldynan Memento, Espresso Truffle.
Färgläggning med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E44-42-51
Ros: R39-46-29, BG96-93
Tröja: R39-46
Vita kläder: C1
Skor: E77-74-71
Skugga: W1
 
Copicpennor hittar du både hos
Hannas Pysselstuga och Engströms.
Hos Hanna beställer man pennorna man vill ha
genom att skicka ett mail eller meddelande via FB.
Engströms har pennorna i sin webshop.
 
Runt motivet har jag använt dies för att få till
de tre olika kanterna.
Till scalloped-cirklarna har jag använt dies från 
CC Design, köpta hos Engströms.
 
 
Lilla hjärtat är stansat med en liten die från Gummiapan.
Runt alla kanter och i motivet,
har jag använt glitterpennan Sakura Gelly roll, clear star #700.
Rosetten har jag knutit själv.
Du kan se hur jag gör
Där finns även andra demonstrationer att se
om du vill och har tid över.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Jättefint kort med läckra detaljer och ett supersmart sätt att knyta dubbelrosett !!
Till IKEA !!!!!!Kram Eva

2019-03-01 @ 15:27:17
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Juligt värre!

Men det är för tidigt, det är inte jul än!

2019-03-01 @ 21:07:45
Postat av: Maria

Sött kort, så fint med stjärnan med "sydda" kanter. Kram

2019-03-05 @ 20:06:35
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0