1 September -18 Höstmånad

Tänk att det redan är första september, 
årets första höstmånad är nådd.
Jag kurade in mig i scraprummet och gjorde ett kort.
Har haft svårt att skapa ett tag nu, 
och igår kväll satte jag mig och kikade på digitala stämplar
hos Mo manning för att få inspiration.
Hittade två som jag gillade mycket, och klickade hem dem.
Perfekt att de kommer direkt och man kan
börja färglägga på minuten.
 
 
Den här lilla sötnosen sitter egentligen i en vagn,
men jag var mest sugen på att färglägga hår och ansikte
så jag beskar den.
Det gillar jag också jättemycket med digitala stämplar,
att man kan välja hur mycket av motivet man ska ha med,
och hur stort man vill att det ska vara.
 
Mönstrade papper från Maja Design,och de dies jag använt
runt motivet är köpta på Wish.
Även de kopplade hjärtanen är köpta från Wish.
Grattis är stansat med en die från Roxstamps.
 
 
Motivet är från Mo manning
och heter "Wagon".
Färgläggning med copicpennor.
Dessa har jag använt:
Hud: E13-11-21-00-000, R20
Hår: E47-44-42
Keps och tröja: RV99-95-93-91
Skugga: W2-1
Glittereffekt i motivet av en gelépenna
som heter Sakura Gelly roll, clear star #700.
Jag har även använt den runt kanten på det mörkbruna
cardstocket jag har ytterst mot kortstommen.
 
 
Blommor och en rosett gjord av organzaband.
Jag har klistrat fast dem med limpistol.
Tipsar igen: Ica Maxi har en jättebra liten limpistol
för en hundring. Värms upp snabbt och sitter som berget.
 
Njut av hösten, tänd ljus och svep in dig i en filt.....
eller sätt dig i scraprummet och skapa.
 
♥    ♥    ♥    
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

...snacka om cool lite dam! Hoppas du kan komma igen nu då, kan det varit värmen - alla skapande tankar och idéer smalt i värmen eller kokade över. Nåväl, du har inte glömt hur man gör snygga kort!

Kraaaam

2018-09-01 @ 19:05:42
Postat av: Lisa-olsi

Jättefint och charmigt kort,
tuff tös, fint färglagt som vanligt :)
Ha det gott // Lisa

2018-09-02 @ 03:50:52
URL: http://https://lisa-olsi.blogspot.com/
Postat av: Maria

Otroligt söt stämpel och håller med om att digitala motiv är så smidiga. Och så slipper man kladdet som blir när man stämplar själv och sen ska färglägga. Så fint kort Kram

2018-09-03 @ 20:24:06
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0