18 November -18 Pepparkakskille

 
Julkort i murrigt brunt med en söt pepparkakskille
från hÄnglarWings.
Mönsterpapper från olika märken som jag köpt på loppis.
Kvistar och blommor i kanten tillsammans med en rosett av organzaband.
När jag knyter rosetter, använder jag en matlagningsgaffel i plast,
som jag köpt på Ikea. Blir kanonbra jämna och lagom stora rosetter.
 
 
Pepparkakan är stämplad med clearstamp från hÄnglarWings
Jag använde en vattenlöslig stämpeldyna från Memento,
på Colour copy kopieringspapper 200g.
Färgläggning med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E33-30
Kläder: E74-71-70, W2-1
Skugga: W3-2-1
I kanten har jag använt en punch för att få det att se 
ut som jag rivit honom ur ett block.
 
 
Kortstommen har jag köpt färdig, gillar den scalloped kanten.
Alla kanter är ruggade med edge scraper
och sen har jag chalkat dem med brunt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Jag vill inte heller lämna pepparkakegris så nu undrar jag om jag får sällskap av dej, pepparkaksgubben 'undrar'

Måtte de gå att leverera paketet med printer och mitt nya tangentbord snart så jag kan skriva alla tecken (muttrar).

2018-11-18 @ 19:14:53
Postat av: Maria

Söt pepparkaka och så snyggt med just de tmönsterpappret bakom! Härliga färger. kram

2018-11-20 @ 15:10:27
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0