20 Januari -18 Ont i benet - blås!

Förra lördagen hade vi en liten scrapträff
i min lokal, och då gjorde jag det här kortet.
Jag gillar de nya stämplarna från Magnolia
och det fick bli ett kort med hon som har lite ont i benet.
Jag hoppas hon snart är bra igen.....
kanske är det med henne som med de flesta barn - om man
blåser lite och sätter på ett plåster går det över rätt fort.
 
 
Ni som kikar in i min blogg vet att jag är helt insnöad på Majas papper.
Så även den här gången ;)
Mönstrat papper från ett äldre block Maja Design.
Jag fick hem ett helt nytt Majablock i brevlådan igår,
det nya Celebration.
Jag beställde det hos Hannas Pysselstuga.
Hjärtat har jag stansat ut med en die jag köpt 
på Aliexpress.
 
 
Stämpeln är en gummistämpel från Magnolia.
Jag har stämplat henne med Memento stämpeldyna
på colour copy-papper.
Färgläggning med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E44-43-42-51
Tröja och bandage: B95-93-91
Byxor: W3-2-1
♥ R59-46.27
Skugga: T3-2-1
 
De små stämplarna jag använt runt motivet är från
Magnolia (till höger) och Panduro (till vänster).
 
 
I hörnet några blommor och en bit nätigt guldband.
För att få "krullarna" på rosornas gröna stjälkar så snurrar jag
dem runt skaftet på en grov virknål.
 
Tack för titten idag,
hoppas vi snart ses igen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Så fint kort, jag brukar också göra egna kort.

2018-01-20 @ 16:37:42
URL: http://minbloggsida.webblogg.se/?tmp=610596
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Sååå gulligt kort med en supersöt liten tjej. Du har färglagt så fint, som vanligt:))Papperna är ju jättevackra, jag tokgillar ju Maja också. Jag har beställt hennes nya också. Ska bli kul att få hem dem:))Fin hjärt die och vackra blomdekorationer:))

Må så gott
Kramizar Marie

2018-01-20 @ 20:31:42
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Inga

Håller med om Maja´s papper,de är alltid passande tillsammans,fint också att hon kommer nu med monocrom , enfärg. köpte jag till julpapperna,och best. även till det nya. De nya Magnoliorna är gulliga, och du får alltid så fina färger, blommor och annat.
Fungera det med diesen du köpte till fomiramblommorna?
Kram

2018-01-21 @ 04:41:03
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Så fint kort! Och ja, vi hoppas hon blir frisk snabbt ;) Det blir så fint med de krylliga stjälkarna på rosorna. Jag klipper oftast bort dem helt istället, men detta är nåt jag får ta och testa nästa gång =) kram

2018-01-22 @ 10:29:36
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0