20 November -17 Bryter av med annat än jul

 
Idag bryter vi av med annat än julkort.
Känns som jag behöver lite ljust och fräsht mitt i allt
murrigt och rött.
Mönsterpapper från Maja Design.
Runt kanterna och i motivet har jag använt
en gelépenna Sakura gelly roll #700
som glittrar, den ger lagom fint glitter.
Jag har köpt pennan hos Hannas Pysselstuga.
 
 
 
Motivet är stämplat med en gummistämpel från Magnolia.
Färglagt med copic sketch pennor.
Dessa har jag använt:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E57-55-53
Kläder: RV95-93-91-10
Skugga: W3-2
På motivet och den rosa lappen bakom
har jag använt en die för att få till så det ser ut
som man rivit ut ett block.
Märket är Die-namics och den heter Notebook edge.
 
Tack Britt för infon, tur man har bra vänner som kan hjälpa till!
 
 
Närbild på blomsterhörnet.
Den rosa blomman med pistiller har jag
gjort själv av foamiran.
Swirlen är utstansad i mörkbrunt papper,
med hjälp av en die från Aliexpress.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint, lite kontrast till alla julkort =) Underbara färger och foamiranblomman är jättefin. Kul att göra egna blommor =) kram

2017-11-20 @ 19:00:25
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Britt

Jättefint kort med så många fina detaljer på, och som alltid perfekt färglagt, foamiranblomman är så effektfull.
Dien är av märket Die-namics och heter Notebook Edge
(fick veta det av dig för några år sedan=)
Kram Britt

2017-11-20 @ 21:31:58
Postat av: Lisa-olsi

Jättefint och charmigt kort
i snygga papper och färger :)
Ha det gott // Lisa

2017-11-22 @ 00:45:33
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0