25 Februari -17 Orange i stark färgskala

 
Kramkort idag, med mönstrade papper från
My Minds Eye.
På mässan/träffen i Avesta brukar Engströms
packa 100 mönsterpapper i en bunt för 200 kr.
Jag har passat på att köpa ett par buntar,
och det här märket gillar jag massor.
De är lite annorlunda (färgstarkare)
mot för Maja design som jag
oftast använder.
 
 
Motivet är från Måla med SkaparKällarn på Facebook.
Hon har så många roliga, fina och tuffa motiv.
 
Jag har färglagt med copic...tror jag snöat in på de pennorna nu.
Förr var det bara distresserna.
Tur man får välja själv ;)
 
Dessa copic har jag använt:
Hud: E11-21-00-000
Hår: E50-42-43
Kläder: YR07-04-02-000
Skugga: T3-2-1
 
Jag använder en glitterpenna på motivet, men det
syns föga på fotot tyvärr.
Den ger iallafall fin glittereffekt.
Du hittar den hos Hannas Pysselstuga. (direktlänk t pennan)
 
 
Lite blommor och knoppar.
När jag ska få till skruvarna på stjälkarna, 
virar jag dem runt en tjock virknål....runt skaftet.
Går bra med tunnare penna, pensel eller en strumpsticka också.
 
 
Kram är gjort med en die från Gummiapan.
Hade först stansat ut ett hello i mossgummi,
men det blev inte alls bra när jag satte fast det'
....då får man inprovisera lite och jag satte dit en
vimpel med ett annat ord som passade för att dölja det
som gått snett.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Riktigt läckert kort i de färgstarka papperna, me like:) Orange är en vacker färg, men som jag sällan använder. Får väl tänka om där;) Stämpeln har du färglagt så fint, precis som du brukar:))Gillar den kram dien också. Och visst är det bra när man kan fixa till det när det inte blir som man ville från början;)

Må så gott och ha en fin helg:)
Kramizar Marie

2017-02-25 @ 15:05:52
URL: http://mariespysselsida.bloggg.se
Postat av: Maria

Härligt med lite starka färger emellanåt, roligt att gå lite utanför det man brukar göra ibland =) Tufft motiv, gillar hur hon tecknat håret. Kram

2017-02-26 @ 10:29:38
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0