30 April -17 hÄngla i orange

Jag satt och kikade på Lisa när hon färgla live på
sin pysselsida Lisas Pysselblogg på Facebook.
Älskar att se henne måla, det ger så mycket inspiration och tips.
Alltid lär jag mig nåt nytt.
Den här gången fick jag inspiration att ta fram
min älskade hÄngla, hon är en sån där som vet vad hon vill
och kan stå för det. Man riktigt ser hur hon "tycker nåt".
 
 
Jag önskar verkligen MASSOR att hÄnglarMarie ska få lust och inspiration
att återuppta ritandet av fina hÄnglar.......håller tummar och tår för att det ska ske.
Så länge får jag skapa med de fina jag redan har.
Kommer aldrig överge min samling, det är ett som är säkert.
 
Jag har använt mönstrat papper från MME,
papper jag köpte från Engströms i en stor packe för nästan inga pengar alls.
Lilla runda med HURRA har jag gjort på datorn och skrivit ut.
 
Hörnorna har jag rundat med min hörnpunch från Engströms.
Visst blir det fint när man rundar hörnen inåt.
Du hittar den punchen HÄR om du vill ha en egen.
 
 
Motivet är alltså en gummistämpel från hÄnglar & stÄnglar
Jag har stämplat den på colour copy-papper
med Mememto stämpeldyna.
Färgläggning med copic sketch.
Hud: E13-11-21-00-000, R21
Hår: E57-55-53-51
Förkläde: E40-41-42
Klänning: YR65-61-000
Skor: E44-43-42
Mark: E43-42-41
Skugga runt: E41
 
Lärde mig vilka pennor jag ska använda till marken,
och att man kan ha andra
färger till skuggan runt än jag vanligtvis brukar ha.
Kul med ny inspiration, Tack Lisa!
 
 
Några blommor, blad och utstansade små fjärilar.
Fjärilarna är gjorda med en punch från Martha Stewart.
 
Tack för titten idag,
välkommen tillbaka om du vill
och har vägarna förbi!
 
♥   ♥   ♥   
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Visst är det väl underbart att känna att man alltid kan utvecklas, fast jag undrar allt om det finns så mycket mer som du inte kan inom färgläggning av stämplar.
Bestämt ett mycket läckert kort i fina färger.

2017-04-30 @ 19:14:12
Postat av: Maria

Håller med dig, hon tycker verkligen något =) Härligt med lite uttryck i stämpelmotivet =) Fint blev det, och så snyggt med de lite annorlunda hörnen. Kram

2017-05-01 @ 11:40:32
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0