25 April -17 Lila och rosa med söt hÄngla

Idag visar jag ett kort med en söt hÄngla
som är en av mina favoriter.
En av de sista som släpptes innan hÄnglar la ner sin webshop.
Jag gillar att det är lite större storlek på den,
inte så liten som många andra av hÄnglars motiv.
Lättare att få till skuggorna i färgläggningen då.
 
 
Mönstrade papper från ett 6"block
från CC Design.
Bandet med små ♥ har jag fått av min
vän Annica. Jag tror hon tyckte det passade mig :)
 
 
Motivet är en gummistämpel som jag stämplat på papperet
Colour copy 200g,
med stämpeldynan Memento.
Färgläggning med copic sketch.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E41-42-43-44
Vita kläder: W1
Lila kläder: BV02-01-000-0000
 
 
Närbild på blommor och tag.
Jag har satt ett prickigt organzaband i tagen,
och använt Tim Holtz häftapparat för de små
häftklamrarna som detalj.
Runt motivet har jag använt dies med stygn.
Det finns många bra märken på stygndies....
Gummiapan, Die-namics, Memory Box m.fl.
När jag limmar blommor och blad,
använder jag limpistolen från ICA Maxi.
Jag har köpt en bra sak att ha till limpistolen,
Kanon när den kan sitta i, och så knäpper man
på när man vill använda den.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Underbart kort och så fint färglagd stämpel! Kul att du hann få tag i den innan de la ned. Hjärtbandet är verkligen dekorativt och så fina färger i kortet. Kram

2017-04-29 @ 10:42:22
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0