9 Augusti -16 Utamning i Copicbloggen

Copicbloggen har en utmaning,
och jag har gjort ett kort till den.
Man ska skapa ett kort i storleken 10x15 cm.
 
 
Jag skapar alltid kort som är 15x15 cm,
så det var roligt med en utmaning.
Kika in i Copicbloggen,
där finns massor av bra tips
om man färglägger med copicpennor.
 
 
Motivet är en clearstamp från CC Design.
Färgläggning med copic.
Dessa pennor har jag använt:
Hud: E11,21,00,000,R21
Hår: E51,35,37
Kläder: V95,93,91
Påse: E70,71
Bröd: Y21,23
Skugga: T0,1,2,3
 
 
Stor kram är en stämpel från JaneDesign,
jag stämplade den på ett papper och klippte
vimpeln för hand.
Mönstrade papper från Maja Design.
Kanten längst bakom motivet
är stansad med en die från CC Design.
Du hittar både dies och stämplar av det märket
hos
 
 
Vid blommorna sitter en rosett i organza 
och några bitar av en swirl jag klippt isär.
Swirlen är stansad med en die från
Memory Box som heter Scalloped Posie.
Jag har köpt den hos Scrappweb
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Jättefint kort, sött motiv :) Kul att testa andra storlekar på kort också. Själv varierar jag mig, vill gärna testa annat. Snyggt med cirkel runt motivet och att den sträcker sig utanför kortstommen. Ha det bra. kram bibbi

2016-08-09 @ 09:22:08
URL: http://kortfonstret.blogspot.net
Postat av: Maria

Jättefint kort och så söt stämpel! Snyggt med tagen som går lite utanför kortet =) kram

2016-08-09 @ 19:36:04
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se
Postat av: Linda

Wow, vännen! Vilket läckert kort!! Det var jättesnyggt att låta delar av motivet sticka utanför!!

Tack för att du är med på vår utmaning!
Kram
Linda

2016-08-27 @ 11:27:17
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Såå fint kort! Kul att du tagit ut svängarna och "breddat" kortet. Superbra också att du är en av få som mer detaljerat beskriver vad du använder för material/verktyg. Själv är jag en av dem som inte gör det.

2016-08-29 @ 14:27:35
URL: http://cilianspyssel.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0