27 September -15 Avestaträffen

Igår åkte jag till Avestaträffen
med ett par scrapvänner.
En mysig dag med mycket inspiration,
massor av trevliga
människor och kul shopping.
Jag hann skapa lite också mellan
allt prat och skratt, äta lunch och tacos
man hinner mycket på en scrapträff ;)
 
Jag hade förberett mig med att skriva ut några
digitala stämplar som jag ville färglägga.
Den här fina har jag beskurit lite för att
få ansiktet större och håret, jag tycker
att det är lättare att få till skuggorna
när man har lite mer yta att jobba på.
 
Digistämpeln är från
Stämpeln heter
 
Jag har färglagt henne med copicpennor
på Stora Ensos papper 4CC
Ett papper för colour copying.
 
Jag har använt dessa pennor:
Hud: E11, 00, 000 och så R21 till kinder.
Hår: E40, 42, 50, 51, 37
Kläder: BG01, 02, 000 
E70, 71
 
Mönstrade papper från Maja design.
Blocket är ett 6"block som heter Summer Crush.
Ett par bitar av ett turkost sugrör och några
turkosa halvpärlor och rosor fick lyfta den turkosa
färgläggningen.
 
Bakom motivet ett nät.
Stjärnorna har jag stansat ut med
en die från Quickkutz.
Vimpeln är stansad med en die från Lawn Fawn.
I hörnorna har den hål, där jag satte 
seam bindingband och knöt rosetter.
Runt kanten har jag lagt en smal glittrande sträng
av Stickles Platinum.
Kompisarna på träffen kallar den glitterfärgen
"Åsaglitter" för att jag så ofta använder den ;)
 
Ååååå vad glad jag är att jag fick plats 
på träffen igår, det var en riktigt bra dag
med massor av positiv energi.
Nu känner jag mig glad och förväntansfull att 
få använda alla fina saker jag köpte och få skapa
kort med dem.
Kul också att träffa så många vänner från
nätet, både här i boggen och på Facebook.
Blir så glad när ni kommer fram och säger hej
och pratar en stund. :)
Hoppas vi ses snart igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så härlig stämpel som du färglagt så fint. Vackert kort. Ha en fin söndag! Kram

2015-09-27 @ 15:59:19
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se
Postat av: Stephi

Ljuvligt kort

2015-09-28 @ 11:01:00
Postat av: Ann-Marie L

Så fick jag lite inspiration, så mysigt kort och fint färglagt. Fint gjort!

2015-09-28 @ 12:30:19
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Anonym

Alldeles underbart kort (som vanligt)!! Så vackert färglagt motiv och fint komponerat! Njuter i fulla drag av alla snygga detaljer - den utstansade vimpeln, rosetterna, blomdekoren och allt det andra!!
Dessutom är ju turkos min älsklingsfärg, som du vet!!
Kram!!

2015-09-28 @ 19:38:09
Postat av: Anonym

Alldeles underbart kort (som vanligt)!! Så vackert färglagt motiv och fint komponerat! Njuter i fulla drag av alla snygga detaljer - den utstansade vimpeln, rosetterna, blomdekoren och allt det andra!!
Dessutom är ju turkos min älsklingsfärg, som du vet!!
Kram!!

2015-09-28 @ 19:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0