1 Mars -15 Turkost med ny stämpel

Igår hittade jag nya
stämplar på
Funkykits
Satte mig och beställde en hel hög,
och det som var helt perfekt var
att det var digisar - så de kom hem direkt.
Hela dan kunde jag sen skriva ut och färglägga
de nya fina stämplarna.
 
Jag färgla först, och letade papper sen.
Inget jag kan rekommendera, finns aldrig papper som passar
när man gör så. OM man nu inte färglägger med favoritfärger
och man ofta köper papper i samma nyans som favoritpennan.
Jag hade lite svårt att hitta ett bra papper till den här pennan,
som heter Broken China.
Hittade till sist ett papper ur ett litet 6"block från 7 dots studio.
Färgläggningen blev sådär, inte direkt nöjd.
Det flöt ut och gick inte att få till det som jag ville,
jag väntade nog för kort stund innan jag
gick på motivet andra gången.
Det felet gör man ofta, tålamod och tid är A och O.
Dessa distresspennor jag använt:
Hår: Antique linen & Scattered straw
Hud: Tattered rose
Vingar: Tumbled glass
Klänning & skor: Broken China
Skugga runt motivet: Weathered wood
Marken hon står på: Pumice stone
Snigeln: Old paper & Gathered twigs
 
I kanten av motivet har jag stämplat med
småstämplar från Stämpelglädje.
Några blommor och en snurrblomma som jag gjort själv.
Om du vill se en demo hur jag skapar mina snurrblommor,
kika HÄR
Jag får ofta frågan var jag köpt dien som gör så fina swirlar.
De jag har runt blommorna. De kommer från Cherry Lynn design,
och du kan köpa din egen die
om du klickar HÄR
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken fantastiskt fin stämpel, tycker färgläggningen ser fin ut, iaf på bilden =) Tycker pappret passar bra ihop med stämpeln. Jag har en hel hög med fädigfärglagda stämplar och gör nu så att jag väljer typ 10 st, sen letar jag efter papper som passar ihop med den färgläggning jag gjort. Det är ju så kul att färglägga stämplar men man måste ju använda dem med =) kram

2015-03-01 @ 12:30:52
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Åhhh! så söt stämpel du klickat hem:))Hela kortet blev jättefint:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-03-01 @ 16:42:20
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: snojbi

Görfint kort med gulligt stämpel

kraaaaam

2015-03-02 @ 18:24:35
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Lisa-olsi

Jättefint och gulligt kort i fina färger :)
Ha det gott//Lisa

2015-03-11 @ 02:07:08
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0