3 December -20 Röd jul

 
Julkort med mönstrat papper från Maja Design.
Scalloped kanten bakom mönsterpapperet är stansad
med die från CC Design.
God jul-stjärnan är från en diejulkalender för nåt år sedan.
 
 
Motivet är en stämpel från Magnolia, släpptes år 2009.
Stämplad på papperet Colour Copy 200g,
med stämpeldynan Memento Espresso Truffle.
Färgläggning med copic sketch.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E47-37-35, Y21
Klänning & strumpor: BG72-71-70, W3-2-0
Paket: E74-71-70, R39-46-29
Skugga runt: BG70
 
Vita prickar med pennan POSCA vit
och glitter med Sakura gelly roll clear star #700
 
Motivet är utskuret med dies från
CC Design.
Runt kanten har jag stämplat snöflingor från Panduro.
 
 
I kanten lite blommor och snöflingor.
Snöflingorna är stansade med punch från
Martha Stewart.
Snurrblomman har jag gjort själv,
du kan se HÄR hur man gör.
 
 
I hörnet har jag blivit inspirerad av en liten del av ett kort, 
som en tjej visade på FB för att få veta vad man kunde
få tag i en viss sorts snöflingedie. Det framgick tyvärr inte
vem som gjort det kortet hon lånat en bit av.
Jag har här använt det jag hade hemma.
Stjärnorna är stansade med dies från Memory Box,
och snöflingorna är dies jag hade hemma,
märke Joy på den stora bakre snöflingan.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rosa A

Underbart kort! Härligt att du orkat scrappa lite! Kram Rosa

2020-12-03 @ 18:23:50
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Rosa A

Underbart kort! Härligt att du orkat scrappa lite! Kram Rosa

2020-12-03 @ 18:23:51
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Maria

Vilket drömmigt julkort du gjort, stämpelmoivet är så himla fint och så fint färglagt. kram

2020-12-13 @ 12:06:45
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0