20 November -19 Silverglitter

 
Kortet är ett "baraföratt", som man kan skicka för att
göra någon glad.
Texten hello har jag stansat ut först i foam och sen i cardstock
och limmat ihop för att få ett tjockt ord.
Till sist la jag ett lager Glossy accent på, för att få det att bli blankt.
Dien är av märket Die-Namics.
Mönstrade papper från Maja Design.
Tagen har jag gjort av en tag som satt i ett klädesplagg
jag köpt, och sen satte jag i en öljett och en bit lintråd.
 
 
Motivet är från
och jag har färglagt det med copicpennor.
Stämplat med stämpeldynan Memento "Espresso truffle"
på papperet Colour copy 250 g.
 
Dessa copic har jag använt:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E37-35-31
Kläder: RV95-93-91
W5-3-2
Skugga: RV000, E31-30
 
Glitterpenna Sakura gelly roll clear star.
 
 
Bakom blommorna sitter det en bit silverglittrigt tyg.
Det har jag fått av en scrapvän, som köpte en
duk på rulle hos Rusta för nåt år sedan.
Går tyvärr inte att få tag i längre.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Du är verkligen flitig. Ser dina alster även på IG. Vackert dekorerade och fina detaljer. Just nu håller jag på med julkort. Men med ett inflammerat långfinger på höger hand ( grrrr) går det långsamt. Men jag är envis.
Ha det gott. Kram Eva

2019-11-20 @ 15:32:40
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Smart att stansa ut texten i både foam och cardstock. Ger en läcker effekt när det sticker ut lite från kortets yta. Härligt kort som får en att tänka på våren och längta lite efter ljuset som saknas ute nu =) kram

2019-11-26 @ 20:00:40
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0