5 Mars -19 Käpphäst

 
Du vet väl att käpphästar är i ropet nu.
Det finns massor av tävlingar för käpphästar,
och barnen syr egna fina med kreativt intresse.
Jag tycker det är underbart att man snöar in så mycket på sin hobby,
oberoende av vad det är som intresserar en.
Nu har hÄnglar&Wings hängt på trenden med käpphästar
och gjort en stämpel - helt underbar!
 
 
Motivet är en clearstamp från
Färglagd med copicpennor sketch.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E57-55-51
Tröja: BG96-93
Häst: E74-71-70, E53-51
Morötter: YR07-04-02, BG96-93-90
Byxor: W5-4-3-2
Stövlar: W7-5-4
Skugga: W1
 
 
Några blommor tillsammans med en utstansad kvist
med swirlar, köpt på Aliexpress.
Runt mönsterpapper och motiv
har jag använt scalloped dies
från Crealies.
Det syns tyvärr dåligt på fotona, men jag har använt
en glitterpenna för att få glittereffekt i både motivet och runt
kanterna av mönstrerpapper och runt den gröna  kanten ytterst.
Pennan heter Sakura Gelly roll clear star #700
Jag brukar beställa den hos Hannas Pysselstuga.
Man får pm henne på FB eller skriva ett mail/ringa
så skickar hon pennor.
 
Tack för alla fina kommentarer jag fått,
är så roligt att se vem som kikar in.
Lämna gärna din webadress eller mail,
så kikar jag in hos dig/mailar dig.
 
♥   ♥   ♥   
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja otroligt vad populära de är nu dessa käpphästar, lite kul som du säger att det intresserat så många och fått någon att skriva bok/böcker om hur du tillverkar din egen.
Men du behöver ingen bok eller så för att tillverka dina kort, det gör du nästan i sömnen tror jag nog. grönt är skönt. fina detaljer och underbar design.

Kraaaam

2019-03-05 @ 12:54:17
Postat av: Maria

Vilken härlig stämpel med käpphästen och så mysiga, murriga lite höstlika färger. Jättefint! Kram

2019-03-05 @ 20:01:25
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Marie

Jättemysigt kort <3 och vilken söt stämpel. Något för mina tjejer :) de var tidiga med att haka på käpphästtrenden och var som mest intensiva för 3-4 år sedan då vi hade heldags käpphästläger för ett dussin barn/tonåringar här hemma med egentillverkade käpphästar. Hagar och spiltor för käpphästarna på halva tomten :)

2019-03-06 @ 19:52:42
URL: http://www.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0