27 Januari -19 Äntligen lön

 
Januari är alltid en månad när många
inte får pengarna att räcka till.
Man fick decemberlönen tidigare pga julen - har köpt
julmat och julklappar för slantarna och sen väntar man
intensivt på att lönen i januari 
äntligen ska komma.
 
Det är nog därför det inte kommer så mycket nyheter
i scrapvärlen heller den här månaden.
För mig som väntar på att nya hÄnglarWings-stämplar ska släppas,
så går januari såååå långsamt.
Jag håller tummarna för att de snart släpper nytt,
så jag får lite nytt att skapa med.
 
 
 
Jag tog fram några gamla godingar ur min samling
och färgla medan jag väntar på nya stämplar.
Den här fina danstjejen har jag färglagt med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E44-42-51
Byxor, hårband etc: V95-93-91
Tröja & skor: W5-3-2-1
Linne som sticker fram: C1
Skugga: W1-0
 
Runt motivet har jag använt en die från
CC Design som jag köpt hos Engströms.
Du hittar direktlänk HÄR
 
 
Hello har jag stansat med en die från Wish.
Jag stansade ut den i både mörkt grå och i vitt,
för att få lite distans.
Runt kanten har jag glittrat med Stickles Star Dust.
I swirlarna har jag använt glitterpennan Sakura Gelly roll, #700.
 
 
Lite blommor och utstansade veteax som jag limmat fast med
bästa limpistolen - från ICA Maxi.
Axen är stansade med die från Cherry Lynn Design,
inköpt hos Engströms.
 
♥     ♥     ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Åh så gulligt och välgjort kort som vanligt !

2019-01-27 @ 16:05:29
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se
Postat av: Anonym

Även om det är gamla små Godingar, så blir de ju olika med andra färger och papper. Jättefint kort! 😊👍
//Carina W

2019-01-27 @ 17:47:57
Postat av: Camilla

Jättefint kort!
Kram och ha en bra vecka!

2019-01-27 @ 22:38:43
URL: http://kortmillas.blogspot.se
Postat av: Maria

Kortet ger en lite av känslan av gymping och 80-tal, med flickans pannband och allt. Men väldigt sött! Förstår att det är jobbigt att vänta på de nya stämplarna, när man är så sugen på att skapa. Men den som väntar på nåt gott ;) kram

2019-01-29 @ 21:08:49
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0