23 Januari -19 Vintrigt kort i blått

 
Vintrigt kort i blå nyanser.
Mönstrat papper från Maja Design.
Bakom det beigeblå mönstrade har jag använt
en die från Crealies, CLNestXXL70.
 
 
Motivet jag använt är en äldre hÄnglarstämpel i gummi.
Jag har stämplat den på papperet Colour copy 250 g,
med vattenlöslig stämpeldyna Memento.
Du hittar stämplar från hÄnglar här:
 
Jag har färglagt henne med copicpennor.
Dessa har jag använt:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E37-35-31
Halsduk & mössa: B97-95-93-91
Mössans kant, jacka & skor: W5-3-2
Klänning & vantar: B93-91
Skugga: T2-1
 
För att få glittereffekt har jag använt pennan
Sakura Gelly roll #700 clear star
i motivet.
 
Motivet är utstansat med die från Wish.
 
 
kan du se hur jag gör en rosett
på en plastgaffel från IKEA.
Här har jag använt ett blått organzaband
som är 12 mm brett.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Blå blå vindar och vatten...näe men blåa toner, De där äldre stämplarna är ju rätt fina får jag ju säga, men jag gillar nytt med förstås. Hmm gillar hur du tänker med blått på små detaljer, men känslan är att du målat allt blått vid första anblicken. Men näe du använder neutrala färger tillsammans därför får jag ett annat intryck!
Analysera mer finns en film...som jag inte sett, det behövs inte mer analyser tror jag bestämt.
Eller som tjejerna sagt, "mamma, nu överanalyserar du igen" och där lämnar vi ämnet och rusar tillbaks mot facebook.

2019-01-26 @ 18:10:11
Postat av: Eva

Du gör så vackra kort med dina hänglarmotiv. behagliga färger och fina detaljer. Jag är så glad att jag hittat glitterpennan jag först såg på din mammas blogg. Det ger verkligen effekt.
Kram Eva

2019-01-27 @ 15:08:45
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken söt stämpel, så fint med de små vingarna! Kul med stämpeln lite på sniskan ;) Kram

2019-01-29 @ 21:10:10
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0