1 Februari -19 Skatekille i grönt

 
Kort med fin grabb från hÄnglar.
 
 
Mönstrade papper från Maja Designs 6" julblock 
Christmas Season.
 
 
Motivet är från hÄnglar & stÄnglar.
Just det här motivet hittar jag inte hos
just nu, men det kanske kommer ;)
De har massor av fint, både nya och äldre motiv.
 
Jag har stämplat killen med vattenlöslig stämpeldyna:
Memento, färgen Espresso Truffle,
på papperet Colour Copy 250 g.
Färgläggning med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E44-42-51
Tröja: BG96-93-90, W2-1-0
Byxor: W5-3-2
Skor: BG96-93-90, E44-43-42
Skateboard: E44-43-42-41
Keps: BG96-93-90
Skugga: T2-1
 
Runt motivet har jag använt dies från
Crealies, CLNestXXL72
Inköpt hos Pysseltagen.
 
 
Rosetten har jag knutit, som när jag använder Ikeas plastgaffel.
Du kan se min video 
Den här rosetten har jag gjort lite större, men med samma
teknik. Man kan knyta en runt fingrarna, om man övat några gånger ;)
 
♥     ♥     ♥
 
Nu tänkte jag visa lite hur jag tänker när jag gör kort.
 
 
På den här bilden tänkte jag visa hur jag stansar
ut saker ur den yttersta fotomattan,
som jag ska ha som kant  på kortet.
Det syns ju ändå inte när mönsterpapperet är på plats sen.
Då spar jag på papperet och miljön, plus att jag får alla
detaljerna i samma färg som cardstocket.
Ibland har jag inte så många CS av varje färg,
så jag vill spara lite på de bra färger jag har ;)
 
 
Här visar jag hur jag ibland "snålar" på papperna bakom
 motivet. Jag hade inte så det räckte hela vägen,
(både för lite mönsterpapper och för kort die med scalloped kant i den bredden)
så jag skar av det och då blev det lagom långt för mitt kort.
Lika med tagen, den klippte jag av på mitten,
resten av den kan jag använda en annan gång
och bara göra ett nytt hål i den överblivna biten.
Dessutom spar man lite på vikten,
när man gör så här.
Smart om man ska skicka med post ;)
 
 
Här visar jag baksidan av kortet.
Där brukar jag använda spillbitar från de mönsterpapper
jag använt på framsidan.
Sätter även alltid dit en liten lapp med
mitt namn, telnr och bloggadress.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: linda landby

Men vilka bra tips du gett mig här, tack Åsa ❤ älskar verkligen din blogg, du delar alltid med dig av tips, färgkoder material etc du använt 👍🏼

2019-02-03 @ 08:27:42
URL: http://lindalandby.blogg.se/
Postat av: linda landby

Men vilka bra tips du gett mig här, tack Åsa ❤ älskar verkligen din blogg, du delar alltid med dig av tips, färgkoder material etc du använt 👍🏼

2019-02-03 @ 08:27:44
URL: http://lindalandby.blogg.se/
Postat av: Lisa-olsi

Ett vackert kort i skönt grönt,
som alltid fint ihopsatt och färglagt :)
Jag gör som du snålar och skarvar,
det blir som en sport i sig :)
Ha det gott!
Kram Lisa

2019-02-05 @ 06:06:00
URL: http://https://lisa-olsi.blogspot.com/
Postat av: Maria

Superfint kort! Hade aldrig anat att det var julpapper om du inte skrivit det, men många julpapper passar ju året om =) Tack för de smarta tipsen, de ska jag tänka på nästa gång jag stansar ut och vill ha i samma färgton som cardstocket. Kram

2019-02-05 @ 20:26:53
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Samma underbara papper till den här skatekillen, underbart kort och de där rosetterna är ju sååå snygga!

Härmed utser jag dej till Bästa färgläggaren av stämplar jag känner!

2019-02-06 @ 14:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0