18 April -19 Pierrot i turkos

Välkommen hit idag!
Jag hoppas att du ska hitta nåt att inspireras av.
 
 
Lilla fina clownen är en clearstamp från
som jag färgla på Bollnästräffen.
Mönstrade papper från Gummiapan
passade perfekt till färgläggningen.
 
 
Jag har färglagt clownen med copicpennor, sketch.
Dessa har jag använt:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E44-42-51
Turkost: BG02-01-000-0000
Vitt: W3-1-0
Skugga: T1
 
I hörnen har jag använt en punch
som skär av hörnen, väldigt användbar tycker jag.
Märket är EK Sucess.
Jag har köpt min för länge sen hos Engströms.
Där har jag även köpt en liten clearstamp
som jag använt i kanterna.
Den ger små prickar i en cirkel.
Jag tycker den är fin att ha i kanten bakom blommor.
 
 
Lite blomster i hörnet, fastsatta med limpistol från ICA Maxi.
Mörkbrun cardstock som kontrast bakom motiv och mönsterpapper.
Tagen bakom motivet är köpt hos Ikea,
jag har satt den med baksidan framåt, för på framsidan
finns text eller siffror.
Här har du en DIREKTLÄNK till clownstämpeln.
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Härliga färger och snyggt motiv, fint färglagt.
/kram bibbi

2019-04-18 @ 15:44:38
Postat av: Eva

Så fint kort och vilka underbara färger. Allt kombinerat så läckert. Man blir lite sugen på att sätta sig och scrappa, men nu pockar påsken på all uppmärksamhet. Och så måste man passa på att njuta av det underbara vädret. Önskar dig en Glad Påsk.
Kram Eva

2019-04-18 @ 16:23:57
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Underbara färger och söt clown. Läckert med prickar-stämpeln. Blev väldigt fint och dekorativt. Kram

2019-04-23 @ 21:03:10
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0