11 Oktober -18 Årets första julkort

Årets allra första julkort!
Gissa om jag tyckte att jag fick den bästa
50-årspresent man kan få - när nyheten kom om att
hÄnglarWings
startat upp ett nytt företag.
Precis på min födelsedag såg jag nyheten!
De har släppt både gamla hÄnglar och några nya motiv
i clearstamps.
Jag köpte ett par set, så jag fick ett par nya
fina hÄnglarmotiv.
Om du inte redan varit in och kikat,
tycker jag verkligen att det är dags ;) 
 
 
Här har jag använt det ena av de nya motiven
till ett julkort, med mönsterpapper från ett 6" block
som heter "Lost & Found Christmas" från My Minds Eye.
Den lilla skylten med Merry Christmas har jag
stämplat med en trästämpel som eg är en tag till julklappar.
På den större tagen har jag stämplat med en snöflinga som
hÄnglarWings skickade med som bonus till mitt köp.
 
 
Motivet är alltså stämplat med en clearstamp 
från hÄnglarWings.
Han finns med i detta set:
 
Jag har färglagt honom med copicpennor
på colour copy papper 200 g.
Dessa copic har jag använt:
Hud: E11-21-00-000, R20
Hår: E35
Skor, mössa & tröja: E74-71-70
Byxor, vantar & halsduk: E43-42-41-40
R59-39-46
Vita detaljer på mössa: W2
Skugga: E41
Marken: E42
 
 
I hörnet en massa rosenknoppar tillsammans med
några större rosor, och en rosett jag knutit av ett
seambinding-band i brunt.
På alla blommor och runt kanterna av kortet
har jag målat med Inka Gold.
Runt motivet har jag använt Frantage
för att få snö-effekt.
Bakom motivet sitter en stor utstansad snöstjärna.
Märket vet jag tyvärr inte, för det är mammas die,
som jag brukar låna till julkorten.
 
 
Här har jag ställt kortet framför en fin kruka med ljung och tallkvistar
som jag fick av min låtsassyster Monika när jag fyllde 50 år.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Såe...du har börjat? Jag funderade på att börja göra några Jul-LO först, innan jag tröttnar på allt med julen efter alla kort...(6-7 stycken) hahahahaha, men jag brukar vara rätt less faktiskt.

Som vanligt ett snyggt kort, det jag gillar mest tror jag är den lite mättade mörkare röda tonen och alla smådetaljer

Hoppas du mår bättre?

2018-10-11 @ 23:43:08
Postat av: Maria

Fantastiskt fint kort och så snyggt med den vackra snöstjärnan i hörnet. Kram

2018-10-16 @ 21:20:47
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0