17 Mars -18 Blommor och längtan till våren

Här snöar det hela tiden, det känns som vi har så det räcker och blir över.
De hinner inte med att ploga och snöhögarna växer sig uppemot himlen.
Längtan efter våren och vårsolen är stark, och nu gjorde jag ett kort
för att få lite känsla av vår och sommar.
 
 
Mönstrade papper från ett 6"block från Whimsy stamps
som heter Isabella.
 
 
Motivet är en gummistämpel från Magnolia.
Jag har färglagt henne med copicpennor.
Dessa har jag använt:
Hud: E04-11-21-00-000, R20,21
Hår: E44-42-50
Tröja & strumpor: R83-81, RV000
Byxor: C2-1-0
Blommor: R83-81
Blad: YG97-95-91
Skugga: T3-2
 
 
Rosett av organzaband och en fin swirlig halvcirkel bakom.
Den swirliga är stansad med en die jag fått av en scrapvän på Facebook.
Jag har haft mycket användning av den fina dien som hon inte
lyckades stansa så det blev bra.
Tusen Tack Rosalie!
 
 
Närbild på både blommorna och på det stämplade mönsterpapperet bakom.
Jag stämplade med Kaisercrafts stämpel på det rosa mönsterpapperet,
så det blev text och fjärilar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Strömberg

Underbart kort, som vanligt...
Dina blommarrangemang är ljuvliga!

2018-03-17 @ 22:20:54
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Men såååå vackert somrigt kort med härliga papper, dies och dina blomarrangemang blir alltid såååå fina:)Färgläggningen är super proffsigt gjort:))))
Jag är också trött på vintern, nu får det faktiskt bli vår!!

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-03-18 @ 15:48:16
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Dessa fantastiska kort, de blir bara fler och då menar jag dina kort.

Kraaam

2018-03-20 @ 22:28:22
Postat av: Maria

Detta kortet fick mig att tänka midsommar, särskillt stämpeln. Så söt! Underbara blommor och så vacker "kakservett". kram

2018-03-22 @ 21:24:39
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0