7 September -17 Tomtenisse med grön tröja

Julkort med söt nisse.
Jag gjorde kortet när vi var till Ludvikaträffen i helgen.
Det var en trevlig träff/mässa.
Fyra butiker på plats gjorde att jag hittade en hel
del kul att shoppa.
 
Vi fick även vara med på en spontandemo av Helen på Scrapfabriken,
som demade hur hon gör blommor av foamiran.
Ett tunt foam som man gör fina blommor av.
Jättekul att se och såklart måste jag köpa på mig lite material
så jag kunde testa att göra egna sen. 
 
Jag träffade många trevliga scrappare,
både såna jag träffat innan och nya bekantskaper - en del av
dem har jag bara "sett" på Facebook innan.
Älskar denna hobby där man hela tiden träffar nya människor.
 
 
Mönstrat papper från Maja Designs julblock.
God Jul är utstansat med en die från Gummiapan.
Ramen runt kortet är stansad med en die från Cherry Lynn Design
som är köpt för länge sen hos Engströms.
Snöflingorna är stansade med punch från Martha Stewart,
vet inte vad den heter.
 
 
Söta tomtenissen kommer från
"Måla med P.NilssonDesign"
på Facebook.
Han är en digital stämpel.
 
Jag har färglagt honom med copicpennor
på kopieringspapper för kulör kopiering, 200 g.
Hud: E04-11-21-00-000, R21
Hår: E44-42-50
Byxor & vantar: R59-46-27
Tröja: YG93-91, BG90
Mössa & skor: E74-71-70
Skugga: W2-1-0
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga

Ja, det är en söt tomte,fint målat som alltid,
Jaså det var hos er Helen var, butiken var stängd !!
Tyckte du det såg kul ut med blommorna, jag har sett något på Youtube, var annars*ler*?
Kram

2017-09-07 @ 21:21:55
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Underbart fint kort med en så söt liten nisse:)Fint färglagt som vanligt:))Vackra papper, dies och blomdekoration:)))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-09-08 @ 11:35:13
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Pysselsandra

Vilket otroligt vackert julkort! Kommer garanterat att lifta det här om det är OK för dig. Fina färger och en jätte söt tomtenisse. Måste börja med julkorten jag också....

Ha en trevlig helg många kramar från mig!

2017-09-09 @ 15:46:53
Postat av: Ann-Marie

Nä men Nisse, är det där du är. Vad fin du är i de där rara tomtekläderna. Så det är dags nu, dags att ladda för julen, vi ses den 24:e?

Kraaaam

2017-09-10 @ 21:41:49
Postat av: Maria

Superfint julkort och så söt nisse =) Måste med ta och börja med julkorten snart om jag ska hinna, men med helrenovering av ett rum och en liten bebis på väg så får vi se om tiden räcker till ;) kram

2017-09-14 @ 07:38:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0