5 Oktober -17 hÄnglarflicka i gammelrosa

I helgen träffade jag hÄnglarMarie
och det är alltid lika trevligt att träffa henne.
Jag håller fortfarande tummarna för att hon ska
få tillbaka lusten att skapa/rita nya stämplar.
Hade med mig ett hÄnglarmotiv till träffen,
som jag färglagt innan.
Det blev ett kort med fina papper från Pion design.
 
 
hÄnglarflickan är en av mina favoriter,
tycker håret är så gammeldags och fint.
Alla kanter är ruggade och chalkade med Power puff chalk.
De små tagsen har jag gjort med dies från Aliexpress,
den mest använda die jag har just nu.
Bakom motivet sitter en bit gasväv från Apoteket.
 
 
Motivet är alltså en gummistämpel från
hÄnglar & stÄnglar
som jag färglagt med copicpennor.
 
Hud: E11-21-00-000, R20
Hår: E44-43-42-41
Tunika: RV95-93-91
Byxor & skor: E43-42-41
Skugga: E31-30
 
 
Bokstäverna hittade jag på Engströms reabord för halva priset.
De har en väldigt stor outletdel på mässan,
där det finns massor av fina saker att fynda till riktigt bra priser.
Hittade även fina färger på Power puff chalks som jag ska ha till
att färga in mina egengjorda blommor med.
De har även foamiran och pistiller i sin shop.
Kika in i webshopen:
 
 
Köpte även en blomdie där som jag ska använda till
foamiranblommor. Det går ju trots allt fortare att stansa ut en blomma
än att forma den själv genom att klippa en blomma av en cirkel som jag gör nu.
De här blommorna har jag klippt själv av cirklar jag punchat ut.
Jag chalkar kanterna med distressdyna och sen värmer
jag foamen på strykjärn eller med varmluftpistol,
sen skyndar jag mig att skrynkla till blombladen mellan fingrarna.
Det är en del pill för att få till blommorna, men de blir fina!
Jag fick lära mig detta av Helen på Scrapfabriken.
 Jag har fått frågan om att göra en demo,
men har inte fått till nån än.
Kika gärna på den HÄR youtubevideon som bra beskriver
hur man får till de fina blommorna. Jag gör ungefär likandant,
men klipper ut blommorna själv.
Kika gärna in till Scrapfabriken som har massor av material
för att skapa egna blommor i foamiran.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga

Ja, man saknar verkligen hänglarna! särskilt de som gjordes senast,som den du har på kortet här, så fint och blommorna du gjort, är ju helt otroligt fina,som allt du gör!
Kram

2017-10-05 @ 09:02:13
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Förstår att du gillar stämpeln, den är verkligen fin =) kram

2017-10-09 @ 20:30:48
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Åhhh! så vackert kort med en super söt liten hÄngla som du färglagt supersnyggt:))Jag tokgillar dina fina blommor, du är så duktig Åsa:) Snygggt när man ruggar kanterna. Jag har kikat in på Youtube och kollat in hur man gör de blommorna. Ser lite pilligt ut, men roligt.

Må så gott
Kramizar Marie

2017-10-17 @ 12:33:51
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0