10 Juni -17 Gammelrosa

 
Gammelrosa kort med mönsterpapper från Maja Designs babyserie.
Man måste inte göra babykort bara för att det är rosa och stjärnor.
Idag blev det ett grattiskort till nån som fyller år.
Stämpeln hittar du hos
Hannas Pysselstuga
 
Jag har använt min egendesignade runda grattisstämpel.
Om du är intresserad av att se mina stämpelark,
så finns det några ark kvar att köpa av.
 
 
Det finns flera olika ark, men det är det här arket
jag använt grattisstämpeln ifrån.
Du hittar all info om mina stämplar
 
 
 
 
 
Motivet är Magnolias gummistämpel som jag
färglagt med copic sketch.
Dessa pennor har jag använt:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E51-53-55-57
Byxor: C5-3-2
Skjorta: C2-1
Skor, rosetter och ♥: R95-93-91
 
I kanten en poststämpel av okänt märke.
 
 
Närbild på grattisstämpeln.
Stämpeln mäter 2,5 cm i diameter.
Vill tipsa om att jag brukar stansa ut mina stämplar
med 1" punch från EK Sucess eller Panduro. 
Bakom sätter jag ofta en EK Sucess scalloped rund, 1 1/4", som finns att
köpa hos Hobbyworld.
 
Tagsen har jag stansat ut med dies från Aliexpress.
En liten spets i kanten nertill.
 
 
Bakom motivet har jag satt en kakservett, som jag stansat ut med 
en die som mamma köpt från Facebook,
vi tror att det är av märket Marianne design, för dien är blå
och det brukar Mariannes dies vara.
Uppdatering: Nu har vi fått uppgift om vad den heter via Bibbi, Tack!
Creatable Petras circle with bird.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Fint kort och snyggt med gammelrosa. Söt Tilda :)
Diesen är mycket riktigt en från Marianne D, ganska ny tror jag, Creatable Petras circle with bird.
/bibbi

2017-06-10 @ 08:41:56
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Maria

Vilket underbart kort och vilken vacker kakservett med de söta blommorna på/i =) Det rosa pappret med stjärnorna på är sååå fint ;) Kram

2017-06-10 @ 10:26:45
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0