24 Januari -17 Gratis digital stämpel

 
Hej!
Kul att du kikade in idag. Alltid roligt med besök ;)
 
Jag tänkte visa ett kort som jag tänkt ha som grattiskort.
Lämnade plats för text nertill i högra hörnet.
Tycker att det är bra att ha några kort på lager
tills man behöver.
 
 
Mönstrade papper från Maja Design.
Runt motivet har jag använt dies från
Spellbinder (Elegant ovals) och Die-namics (stitched oval stax).
Bladen är en tjock och tung punch jag köpte för många år sedan,
när jag började scrappa och inte visste att det fanns dies.
Numera försöker jag köpa dies istället, de tar inte så mycket plats,
och är inte så tunga att släpa med till träffar.
 
 
Motivet är en digital stämpel, som
jag kunde hämta gratis i ett mail från Elisabeth Bell.
Jag prenumenerar på hennes nyhetsbrev.
Visst är stämpeln söt!
 
Gillar verkligen digitala stämplar,
där man själv får bestämma storleken.
Dessutom kan man beskära stämpeln, om man inte vill ha hela med.
 
Färgläggning med copic sketch.
Hud: E11,21,00,000, R21
Hår: E51,42,43
Blus: C2,1,0 & RV91,93
Byxor: RV91,93
Strumpor: C2,1,0
Skugga: T1,2
Jag har även använt en penna, gelly roll clear star
för att det ska glittra om motivet, men vet inte om jag
tycker det syns på fotona att jag använt den.
har både gelly rollpennan och
copic sketch.
 
 
 
Rosor, rosenknoppar och blad.
Runt kanten har jag lagt smala strängar av glitterlim.
Jag brukar använda Stickles "Star Dust", som jag tycker passar
till de flesta papper jag har.
 
 
 
I kanten en massa blommor och blad tillsammans med
en rosett av organzaband och en snurr med pärlor på tråd.
Organzabandet har jag beställt från Wish,
fanns i många olika färger
till ett riktigt bra pris.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack Åsa för alla fina kommentarer du lämnar inne hos mig! De värmer så gott i hjärtat:)
Helt underbart kort!!! Såååå sött stämpelmotiv, som du färglagt superfint (som vanligt)!
Kram

2017-01-24 @ 08:19:48
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Maria

Verkligen jättefint kort och så fin stämpel! Har du en länk till hennes sida så man kan kika lite? =) Kram

2017-01-25 @ 20:32:37
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Riktigt fint kort med en söt liten tjej:) Vackra papper och motivet har du färglagt så fint(som vanligt)!
Vackert med alla blommor och band:)

Kramizar Marie

2017-02-09 @ 19:26:05
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0