31 December -17 Gott slut och Gott Nytt År!

Gott slut och Gott Nytt År önskar jag alla mina bloggvänner!
Tack för alla besök det här året, och jag
ser fram emot att träffa er härinne även under 2018.
 
 
Jag tänkte bjuda på ett sista kort för i år.
Stämpeln är en söt Magnolia med plåsterlapp i pannan.
Mönsterpapperna kommer från ett 6"block Echo Park.
Runt motivet sitter en ram gjord med en die
från Aliexpress.
Lilla vimpeln med hjärta är stansad
med die från Gummiapan.
Ett tips: När jag limmar blommor, använder jag limpistol
köpt på ICA Maxi, den funkar kanon och de fastnar direkt
och sitter som berget sen.
Till halvpärlor som är förlimmade på gluedots,
doppar jag dem i lite Aleenés Tacky Glue innan jag
sätter dit dem. Annars finns risken att de ramlar av om ett tag.
Gluedotsen har en tendens att torka och då släpper halvpärlan.
 
 
 
Motivet är en gummistämpel.
Jag stämplade med Memento på kopieringspapper
för kulör kopiering, color copy 200 g.
Jag tycker det papperet och den dynan funkar kanon till copic.
Dessa copic har jag använt:
Hud: E11-21-00-000
Hår: E57-55-53-51
Byxor: R22-21-20
Tröja & strumpor: C2-1-0-blender
Skugga: T3-2-1
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Ett jättefint kort, så söt Magnolia med hjärteplåster i pannan. Fina färger och så många fina detaljer.
Bra tips att använda Aleenes Tacky Glue till förlimmade pärlor.
Gott Nytt År!
Kram Britt

2017-12-31 @ 20:57:54
Postat av: Inga

Tack för det fina julkortet!
Gott Nytt År!
Kram Inga

2017-12-31 @ 22:32:24
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Åhhhhhhh, hon är ju bara för söt, dina färgval får mej att tänka på våren...

Du kan vara säker på att jag kikar in, det är alltid såååå underbart inspirerande att se dina fina kort.
Hmm, först en promenad i det grå vädret och sen städa i scraphörnan. SEN är det SKAPANDET som gäller

2018-01-01 @ 13:55:24
Postat av: Maria

Åh, vilken söt stämpel och så härligt rosa kort! Så fint med hjärtvimpeln =) Bra tips att även limma halvpärlor med gluedots, har haft samma problem vid lagring av korten, att de faller av efter ett tag. Kram

2018-01-01 @ 18:01:21
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0