12 Augusti -17 Pyssel i stugan med vänner

Slutet av den här veckan har jag tillbringat tillsammans
med min mamma och pappa i stugan i Hälsingland.
Igår fick mamma och jag besök av några scrappare
och vi hade en mysig dag tillsammans.
Tack Monika, Maja och Kerstin för att ni kom!
 
 
Jag har gjort ett antal kort under tiden i stugan,
och här visar jag det första.
Söta Magnolian, en av de jag gillar mest just nu.
Gummistämpel som finns att köpa hos magnolia.nu
 
 
Motivet är en gummistämpel, stämplad med Memento Espresso truffle,
en vattenlöslig dyna som funkar bra med copicpennorna.
Jag stämplade på Colour copy-papper, som jag köper hos Bokia.
Färgläggning med copic.
Dessa pennor har jag använt:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E57-55-53
Kofta: E71-70
Byxor: W3-2-1
Rosett, strumpor: R59-46-27
Skugga: T2-1
 
 
Mönstrade papper från Maja Designs block Lantliv.
Jag hade turen att mamma hade ett block som hon inte använde, 
och jag fick gärna ta det jag ville ha.
Puss mamma för att vi kan byta saker med varandra
som vi tröttnat på. ♥
 
 
Hipp hipp HURRA har jag skrivit ut på datorn.
Jag brukar göra runda utskrifter att ha på baksidan av mina kort,
där det står min bloggadress, namn och telefonnummer.....så jag använde
samma mall och skrev dit den här texten istället.
Runt motivet har jag använt en die med stygn,
som jag fått av en scrapvän som råkat beställa
två likadana set med dies.
Ibland har man tur! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Alltså du är bara för duktig på att färglägga och få till alla kort på ett fantastik underbara kort.
Kram Ulla

2017-08-12 @ 22:38:35
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se
Postat av: Maria

Va kul med en scrapträff och att kunna byta till sig lite saker när man tröttnat lite på det man har =) Toppen! Kortet blev hur fint som helst, får en lite att längta till julen med färgerna och tröjan som flickan har på sig =) kram

2017-08-16 @ 20:13:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0