2 Oktober -16 Träff och sjukstuga

Igår var jag iväg till Avesta mässa och träff.
Bokad och betalat sen länge, så visst ville jag åka trots
min hesa röst och hemska hosta. Hoppas jag inte smittade,
men borde ha varit värst med det i början av veckan när det hela
bröt ut. Hörde bland borden att det var fler som hade drabbats av
heshet och hosta.
Jag träffade många trevliga människor och fick se
många fina hÄnglarstämplar och annat scrapgodis.
Så roligt att få träffa hÄnglar-Marie igen, det var så länge sen.
Katarina och hennes gäng är så duktiga på att fixa bra åt oss
och alla andra som vill komma på träff/mässa.
 
Dagen avslutades med att min mamma fick en allergisk reaktion, 
inte så kul för vi blev rejält oroliga och fick bege oss hem sen, eftersom 
hon inte kunde vistas mer i lokalen där ett äpple ätits och vistats.
Hon är allergisk mot äpplen, nektariner och persikor,
även när andra har dem liggandes i en väska känner hon av det,
men nu var det till och med så
att en träffdeltagare åt ett äpple därinne. 
Som tur var fanns mjölk på plats och en av våra vänner hade bra
allergimedicin med sig, så det löste sig utan ambulansfärd den här gången.
Jag vill att ni alla tänker till lite extra på informationen som mailas/skrivs i grupper
innan träffar - det är otroligt viktigt att man läser och tar den infon på allvar.
Det kan göra skillnad på liv och död om man har otur!
Jag är så glad och tacksam för att det gick så bra den här gången!
 
 
Jag fick en utmaning av min scrapvän Linda att göra ett kort
som inte är ett Åsa-kort, och med en fjäril.
Såhär blev det!
Köpte ett litet sött lamm av JaneDesign,
som jag stämplade på kortet.
Även texten är ny och från dem.
Du hittar JaneDesign på Facebook.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Jag har själv luftburen allergi som gör att jag får rejäl migrän av all sorts citrusfrukt.Jag får till och med känningar om det öppnas och dricks en dryck med citrus i. Så jag har full förståelse för att det uppstod en mycket jobbig situation och jag är så glad och tacksam över att det gick bra ändå.

Vilket fint kort! Kul att se ett kort som inte är Åsa-stil på. Jag fick leta lite innan jag hittade fjärilen ;)

Ha det gott!
Kram

Svar: Tack för fina kommentaren <3 Ja, jag vet ju att du har allergi mot citrus. Jag tror och hoppas att den här situationen lärde många vad som kan hända när man inte tar till sig informationen. OCH mamma har jag förmanat att alltid ha med sig tabletterna. Det är ju väldigt sällan hon drabbas (det var många år sen sist) och därav har hon inte alltid det i tanken att fylla på sin väska tyvärr. Kram till dig Sindra ♥
Åsa/asamia

2016-10-02 @ 15:23:26
Postat av: Sara Strömberg

Fy vad läskigt att vara så allergisk men skönt att det gick "bra" och hoppas verkligen att många lärde sig något av det!
Nu till ngt trevligare, ditt kort. Inget Åsakort men fint ändå.
Tur jag inte kunde åka upp, hade nog ruinerat mig på hÄngla stämplar och en bunt Jane design stämplar, fast JD ska jag köpa bara jag får veta vilka som finns.
Krya på dig!

2016-10-02 @ 19:00:43
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Pysselsandra

Hej!

Vilken tur i oturen att allt gick bra med Margareta. Fy vad lädkigt när hon är så känslig mot en sådan vanlig fruckt som äpple. Tur det fans fina vänner tillhands med medicin. Nu till dit fina kort! Ser att det inte liknar ett vanligt Åsa kort men det var jätte fint ändå. Och gud så sött litet lam det var ju urgulligt.

Ha det så bra, kramar från Sandra!

2016-10-02 @ 19:54:56
Postat av: Ann-Marie

Jag börjar med det trista, det är att inte alla förstår allvaret i att det som sägs och skrivs verkligen gäller, det är ju så onödigt. Skönt att det gick bra och nu får (hihi)jag lov att säga något om det fina kortet, jag gillade det enkla precis som du gör kanske inte lika rent som det här men det håller det ändå rent från en massa annat hyschpysch som vissa andra (Läs; jag!!!) gör - hoppas du förstod syftningen där.

Jag hoppas att rösten snart är tillbaka och att du inte blivit allt för risig efter helgen. Kram Ann-Marie

2016-10-02 @ 21:25:51
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Maria

Fy va trist med din mamma, att inte folk tar sådan info på allvar. Tur det gick bra! <3

Jättefint kort, inte riktigt så som du brukar göra dem, men ändå så fint! Fåret var ju verkligen sött =) kram

2016-10-03 @ 19:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0