21 JANUARI -16 Rosa med snöboll

Nu måste jag tipsa om ännu en ny fin digital stämpel
som Mo Manning nyss släppt.
Jag fastnade för henne, för jag tycker hon är mer vinter än jul.
Hon sitter på en snöboll, men jag har beskurit bort den nedre
delen, så man bara anar bollen under fötterna.
Du hittar henne om du klickar HÄR
 
Jag har skrivit ut henne på Stora Enso 4CCpapper
med min laserskrivare Samsung CLP-365
Jag har hört att den skrivaren inte finns att köpa längre,
och det kanske inte är så konstigt eftersom de hela tiden
kommer med nya och förbättrade versioner inom teknik.
Mitt tips är att fråga hos Elgiganten efter efterföljaren till min skrivare,
för det brukar alltid finnas en i stort sett lika. Man ska kolla
att den kan skriva ut på 200 g papper, och att det är en laserskrivare.
 
Motivet är målat med copicpennor.
Jag har använt dessa pennor:
Hud: E11,00,000, R21
Hår: E51,42
Byxor: E70,71
Rosa kläder: RV91,93,95
Skugga: C1
Jag har glittrat på motivets detaljer med
 
Lilla kuvertet har jag satt bakom blommor och motiv.
Jag har chalkat kanterna och runt mönsterpapperet
ligger en tunn sträng Stickles Platinumglitter.
Sugrör bakom blommorna, det finns en uppsjö
av fina papperssugrör. Man hittar dem i kalasaffärer
på nätet, Clas Olsson, Ica, Åhléns, Dollarstore.......
säkert på massor av fler ställen.
Jag klipper lagom långa bitar och klistrar fast
både sugrör och blommor med Tacky Glue, den guldiga sorten.
Du hittar den flaskan HÄR bl.a.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Sååå SÖT liten tjej du färglagt så fint!! Tokgillar det "kuvertet" under motivet!! Läckert!! Kram Anna :)

2016-01-21 @ 19:42:40
URL: http://urascrap.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Ännu ett fantastiskt sött kort, me like:))Riktigt liten söt tjej som du färglagt super fint:))Det lilla kuvertet och blomgruppen är jätte läckert:))

Nu har jag fått hem "stjärtstansen" Så jag får väl ta och testa den i helgen;)

Ha nu en skön helg:)
Kramizar Marie

2016-01-22 @ 20:17:33
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Lisa-olsi

Ett härligt kort, så fint sammansatt,
söt och tuff stämpel:)
Önskar dig en trevlig helg // Lisa :)

2016-01-23 @ 03:45:33
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Maria

Förstår att du fastnade för denna söta flicka, så gullig! Bra med stämplar som funkar till fler tillfällen än bara julen . Sött kuvert =) kram

2016-01-24 @ 10:36:14
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0