9 Februari -16 Ta fram nåt riktigt gammalt

När min scrapvän Rosa var hit i
och scrappade med mig ilördags,
gav hon mig en liten utmaning:
"Ta fram nåt riktigt gammalt!"
Ja, det var inte så lätt......har ju massor
av gamla stämplar, men det tog en stund att hitta
en jag ville använda.
Valde till slut den här fina hÄnglartjejen.
Tyckte hon passade bra ihop med gamla
Maja Designpapper med klockor som jag hade.
Använde även en mina äldsta runda egendesignade stämplar.
Den var med på det allra första arket jag gjorde,
och det var aldrig tänkt att nån mer än jag skulle använda det,
men så fick mamma se det och ville ha ett ark - och så var det fler
som var intresserade.
 
hÄnglan är färglagd med Copicpennor.
Hud: E11,00,000,R21
Stövlar, mössa och jacka: E70,71
Blå kjol: B91,93,95
Skugga runt:C1,2
Skuggor på kläder & vingar: W1,2
 
Love är en die.
Några blommor och ett par fjädrar,
för nu känns det att vi går mot vår.
Igår droppade det från taken och 
det är ljusare längre på eftermiddagarna.
Härligt!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Va roligt att använda nåt som man inte använt på länge =) Blir ibland som en slags nytändning på något sätt. Kortet blev jättefint och läckert med fjädern =) kram kram

2016-02-09 @ 20:41:29
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se
Postat av: Ann-Marie L

Vilken härlig och bra utmaning! Resultatet vart ju, som vanligt, bra! Jag gillade fjädrarna, de passade ihop med resten av kortet.

2016-02-10 @ 13:38:45
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Så kul med en lite utmaning:) Kortet blev super vackert med en så söt "gammal" hÄnglastämpel:))
Vackra papper och en så vacker blomdekoration med fjädern och ditt lilla söta hjärta:)) Du är så duktig Åsa:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-02-11 @ 16:22:20
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0