29 September -15 Lila med Bildmålarstämpel

 
Ett kort skapat med mönstrade papper
från Magnolia och nåt block som jag inte minns namnet på.
Jag har satt en bit wellpapp bakom,
och en kakservett.
Motivet är en gummistämpel från Bildmålarna.
Är så ledsen att inte Bildmålarna ritar stämplar mer,
men förstår att hon mår bra nu när hon får
skapa med skulpturer istället.
Hon är en duktig konstnär i allt hon skapar.
 
Såg att Gummiapan precis släppt nya stämplar 
 så nu är jag lycklig igen ♥
Gummiapan meddelar att de släpps under nästa vecka i deras webshop.
 
 
Motivet är stämplat med vattenlöslig dyna på
Stora Ensos 4CC, colour copying.
Jag har färglagt med copicpennor.
Hud: E11, 00, 000 och så R21 till kinderna.
Hår: E41, 42
Lila kläder: BV01. 02, 04
Skor: E70, 71
Skuggor runt: W1, 2, 3
 
I hörnet på motivet har jag använt "stjärtstansen"
Köpte en extra på träffen, eftersom jag gillar den
och gärna vill ha den i min pysselväska så den alltid
följer med när jag åker nånstans på träff.
 
Den fina bladswirlen är stansad
med en die från Cherry Lynn,
en nyhet som jag köpte på täffen i Avesta i helgen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Du gör så söta och fina kort 😊 Alltid lika inspirerande att titta in/Susanne

2015-09-29 @ 14:13:09
Postat av: Maria

Underbart vackra blå färger och så fint ihopkomponerat =) Kram

2015-09-29 @ 19:53:43
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0